Home

Varenda eviga gång när jag ska åka hem från stugan får jag separationsångest. Så förbaskat ljuvligt att vara där. Kroppsarbeta, äta flottig mat, dricka lite vin, bada bastu, prata med stuggrannar. Bara att se istäcket smälta undan för varje timme i vårsolen. Iofs rekordtidig sjösättning av båt och man får kryssa lite mellan isflaken. Men ljuvligt och fridfullt att gå upp vid sex på morronen och pinka ute i naturen och samtidigt se renar som strövar över isen och höra och se hackspetten börja leva rövare i träden.

Sömen har det varit sämre med. MNK i högform. Först på en FB-status jag la ut med de ungefärliga orden Stugdiet in progress high fat, sugar, alcohol and carbs!  Ingen lär ju begripa sig på de inbördes skämten iofs.  På chatten spårade det väl ut i samband med att jag nämnde att han behöver läsa 50 shades och lära sig nåt, jag kan inte göra allt. Men han är ingen Christian Gray, tvärtom ;).  Muppen är hur som helst ännu i London, verkar ha klippbiljett dit så jag får gå all Gray om honom sen! Skrev att jag behövde en fru (eftersom han menade att jag aldrig hade tid) och han tyckte jag skulle välja honom. Joråsåatte!

Sen någonstans när jag vaknade ordentligt hade jag meddelande om slut hö och när jag ska hämta. Gick nästan i taket och tänkte snöpa någon, men besinnade mig och fixade släp och hämtade så dom klarar sig månaden ut. Bara massa rännande och körande samt hälsa på mormor och få världens bästa fika. Nu ligger jag hemma i soffan och väntar in syster med respektive för dom ska visst fira mig, så klart, det funkar inte att bara lägga presenterna på bron när det gäller henne.

 

 

 

2 thoughts on “Home

  1. Är ett grattis på sin plats kanske? 🙂
    Känns helt overkligt och läsa om snösmältning och kryssa med båten bland isflak när Magnolian och tulpanerna blommar i min trädgård. Bor vi i samma land????

    • Jadå gratta på bara :). Sen kan du tänka att det är rekordtidig vår här. Enligt pappa så var förra rekordet att åka ”andra” vägen till stugan 1978 på valborg och nu hoppas vi slå det med några dagar.

Kommentera

