Jämmerdalen

En fredagkväll springandes på ett byggvaruhus funkar ju jättebra. Svinskojeller? En lördagkväll sen med lite småplock och avsluta med magsjuka funkar ju också. Toppenhelg, inte så mycket. Kan väl lägga till att jag tillbringat söndagkväll på jobbet för att göra ”mitt” så jag slipper sjukanmäla mig för att hålla 48 timmars karensen för magsjuka.

I lördags innan magsjukan så var jag och dottern på gymet och tränade mest för bastun och duschens skull. Kände mig seg som bara den och förstår varför. Allergi som bara den efter att ha varit i stallet med fällande häst och nu även ont i halsen. För att se det från den ljusa sidan så kommer allt på en gång och förhoppningsvis går det över fort.

Men det är inte bara jämmer och elände har i Jämmerdalen, igår tog jag tag i hästeriet. Ringde karln som ville låna hästen och gav okej. Skickade med ett kontraktförslag som vi ska skriva på om vi är överens om detaljerna. Som bäst blir jag helt ledig i sommar från allt ansvar och det kostar mig bara försäkringen som jag ändå betalar.

Ett halvminus är att kära bror kom förbi för han är nyfiken på mitt badrum och eftersom han är i snickeribranschen säger han att det här blir nog inte klart till påsk. Jag gav aldrig påsk som deadline, jag sa fredagen den 11. Suck! Nåväl det hade jag väl räkna med ändå, vi snackar hantverkare.

Äh nu ska jag ta min sura bitternuna från bloggbyn och bege mig in i zappandets värld igen. Men ja e int bitter!

8 thoughts on “Jämmerdalen

  1. Låter skönt med en ansvarsfri sommar! 🙂 Hoppas det går igenom.
    Gällande badrummet så borde det se minst halvfärdigt ut om det ska vara klart till fredag, allt småfixet som inte syns tar ju mest tid tyvärr… 😦 Men jag håller tummarna för att det är färdigt innan påsk! Och att det blir det snyggaste ever!
    Krya på dig!

  2. Trist med badrummet men du får väl trösta dig med att du får kika på hantverkarna ett tag till. 😉
    Skönt om det ordnar sig med hästen. 😀

    • Jo men det får man räkna med. Dock blev det en positiv smäll, trodde jag skulle få tillbaka en tusing för den lilla vattenskadan men det blev mycket mer än så. Tack vara snyggosnickarn ;). Hästen ordnar det sig för dock fick nuvarande stallägare en depression, är det inte det ena är det det andra. Bara allt löser sig i slutändan så är jag nöjd å glad!!

Kommentera

