Cirkus Just Sayin’

06.45 Alarm + snooz

06.55 Alarm + snooz. Något ljud tränger in i undermedvetna. Vad är det jag har glömt

06.55.12 GAAAAH! Snickarn ffs! Kan dom för guds skull inte börja i normaltid, dvs inte före åtta?

Flyga upp ur sängen, rafsa febrilt i ”garderoben” dvs högen på golvet med kläder som inte riktigt behöver tvättas, delvis på grund av att det är sunkkläder. Paniken sprider sig, behå helvetet vars är den?? Tröja utan densamma är liksom utpysta ballonger, av den längre sorten och risk för att behagen ska klämmas fast i byxlinningen och ytterst en estetisk fråga. Snickarfan är ung och lite småsnygg, tilläggas kan att det räcker med andedräkt som luktar död bäver, knullrufs i håret, svullna ögon och kuddränder i ansiktet på minussidan.

Prata med honom, äta, tvätta, sminka sig, klä sig i de riktiga kläderna (läs rena och uteblandfolkkläderna) och resten av morgonrutinen. Bara där va. Att morgonrutinen är totalt uppfuckad, jag är ingen morgonmänniska och jag är ingen prata glättigt och vara glad människa innan tyst, lugn, ensam frukost/kaffe stund med tillhörande surf.

Vattenskada? Jaha det säger du! Hur ska ”vi” lösa det? Försäkringsbolaget…hm vad säger man där då? Jo alltså det vore bra om du ringer, jag menar du som kan allt. Varsågod här är alla papper som behövs.

Lyssna på lätt irriterad snickare som fräser ungefär som jag. Ni kan väl fan inte bestämma vem hon ska leja. Skadereglerare, kommer någon hit…som är i faggorna NU! Bla bla bla… Vill du prata med husägaren, okej.

Jag börjar först med att ljuga (ja alltså han tvingade mig) kommer ha ångest till jag dör men äh visst fan kan det ha varit så att jag renoverade badrummet för 10 år sedan, mycket möjligt. Sen en harrang om hantverkare och ungefär samma svar som föregående talare. Nej kommer inte på fråga, jag bollar med fyra hantverkare som äntligen kan synka ihop sig. Barn uthyst och allt fixat, aldrig i livet att jag avbokar. Hur löser ni det? Gör det bara! Jorå han dokumenterar och mailar dig och så kontantreglerar vi sen. Vadå inte ROT-avdrag! Här gav jag upp och sa att nu måste jag jobba.

Var på jobbet före åtta med andan i halsen. Möte med chefen, utveckling, tusen möten innan 25 april som extra pålaga. Lovely! Nyfiken i en strut, åka hem på lunchen. Snickare borta. Hej elektriker, skulle du komma idag? Oj då. Nej för tusan jag har inte köpt, spegelskål, handdukstork eller massagebad. Spottar i taketkanske du kan fixa? Jaaahaaa du är borta from onsdag och behöver grejerna. Eeuuum, jag fixar till i morgon. Mycket enkelt. De har väl nattöppet?

Attans personalmöte till 17.00, affärer borta i Haparanda som stänger 19.00. Frågar chefen mycket snällt om jag får smita efter 16.00 så jag hinner på outleten i bygden för att se om något finns där. Sen rasslade det till: outlet, bil, Haparanda, in på affär nummer ett (reklamtavla vid vägen med 50%) hittade inget, affär nummer två…var sjuttan har de gömt personalen? Badrumsmöbel inklusive spegelskåp 21 500:- säljes för halva priset DEN tar jag, ge mig handdukstork som är snygg och billig NU (det började hända saker när badrumsexperten kallades in), toastol hittades och i princip allt jag behöver till hyfsat bra priser. Betalningen då? Har jag 11k på kontot just idag? Nödvändigtvis inte men flört flört, jag betalar 30 % nu och resten när jag hämtar grejerna på fredag.

För att avrunda så finns det hemma en handdukstork, produktblad på badrumsmöbel så det går att dra el utifrån detta. Mailat iväg de två bubbelbaden jag vill ha till elkillen, samt annat tjafs. Sen har jag googlat skiten ur googel för att hitta resten. Borde ha köpt det mesta till idag men hur ska man kunna hålla reda på allt?

Sova nu finns inte på världskartan men i morgon kör vi väl en repris på dagen liksom resten av veckoran som följer. Budgeten? Den är nästan spräckt innan första golvskivan avlägsnades. Men nää jag har inte ångest alls. Och OM jag skulle ha det tänker jag på mitt eget mantra som jag gärna delar med mig av på jobbet: Ångest har (nästan) ingen dött av, det bara känns så men det går över.

9 thoughts on “Cirkus Just Sayin’

  1. OMG! Hoppas att de jobbar snabbt och att det blir snyggaste ever när det är färdigt! Hoppas också att du kan ta lite ledigt efteråt och vila upp dig. 😀

    • Hm jobbar snabbt och hantverkare känns som en utopi MEN hoppet är det sista som överger en ;). Planen är påskledigt…min chef är dock speedad och lägger ut tusen möten. Gaaah.

      Men när jag äntligen ligger där i mitt bubbelbad får jag väl tycka att det är värt det 😉

Kommentera

