Vårkänslor

Damdamdaaam. Sitter och kollar på Real Housewives of NY, och inser att jag lever ett ganska bekymmersfritt liv. Herreminje!!

Helgen har i princip spenderats på gym, i stall, städandes, på nagelsalongeni soffan ätandes massor med chips. Lugnt och skönt helt enkelt och så är jag jäääklars glad. I fredags spikade jag med mattläggarna och med snickaren om byggstart av mitt badrum (waaaay over budget) och jag fixade ett bankid för att kolla skatteåterbäringen. 17K, sjukt härligt. Önskar bara att pengarna kunde få gå till en resa till varmare breddgrader än att spika upp dom på husfasaden och altanen.

Frågade nageltjejen om man inte kan göra halva ögat fransförlängning, behöver egentligen inte men det vore ju lite snyggt med lite längre fransar just vid ögonvrån. Hon tände på idén så vi ska boka en tid för experiment och specialpris. Måste ju snygga till sig nu inför sommaren, därav har jag klämt in mig några gånger i ett solarium också. Fortfarande världens tråkigaste och en påminnelse om varför jag nästan aldrig solar.

Jag planerar även lite upptrappning på matfronten, alltså skärpa till mig en aning. I ett svagt ögonblick har jag lovat mig själv att börja promenera några dagar i veckan. Jag själv är min värsta fiende, eller det där med snoozandet. Jag kan den branschen så bra att det inte är sant.

Äh nu längtar jag bara till ordentlig vår, inte mer snö och blask. Sol, bara vägar och vårkänslor…komsi komsi!!

6 thoughts on “Vårkänslor

  1. Snooza is the shit! Det är en av mina favoritsysselsättningar. Har aldrig fattat grejen med att vara uppe med tuppen vaaaarje morgon, sängen är ju som skönast då. 😀

Kommentera

