NU blir det lugn helg, eller?

Skam den som ger sig! Nu ska jag ta en vilohelg. Så det så! Den där magsjukan var den värsta jag varit med om och slutade på akuten i veckan. Nu kunde han delta i en heroin chic-kampanj eller för att skänka pengar till undernärda barn. De få extra hektona han hade innan har förvandlats till på tok för många kilo mindre på en redan liten kille (nope, brås inte på sin mor!). Så jag bär dit mat, inte min mat utan palt och fläsk och annat kaloririkt. Idag äntligen verkar han på benen, men svag.

I går flexade jag ut och åkte till Luleå och kollade synen och fönstershoppade badrumsattiraljer. Nästa vecka ska jag styra upp sluttampen på renoveringen som skjutits upp på tok för länge. I övrigt ska jag vara barnledig i helgen och kanske någon extra dag. Jobba någon dag och nästa vecka hoppas jag på tre dagars kompledigt.

Tiden skall tillbringas med träning, styra upp renovering och vila. Att mjukstarta träning är inte min grej. Nu är det tungt som ska lyftas och mindre kalorier in eller framför allt dubbelt så mycket proteiner och annat. Kilona har rasat redan men mer ska bort och komma till i form av muskler. Planen är max 2000 kcal per dag och så träning på det, alltså ingen svältdiet alls…inte min grej. Har i över en månad lyckats att tappa sötsuget vilket aldrig hänt förr så bara det gör ju att kalorier jag får i mig är bra. Gymprogramet är modifierat med extra bål/ryggstyrka, bygga upp från början alltså och stora muskelgrupper.

Hästeriet är hyfsat löst både ekonomiskt och tidsmässigt. Ett ok mindre att bära. 

Äh nu ska jag ladda hem film, styra upp hästeri, träning och köra barn så jag får vara ledig och göra helg…och dricka nåt glas vin i soffan. Mums!

8 thoughts on “NU blir det lugn helg, eller?

  1. Fy fan vilken omgång han åkte på 😦 Skulle inte vilja ha det, inte ens den där medföljande viktminskningen är värt det. Fy bubblan!!
    Hoppas du nu kan få till den efterlängtade vilohelgen 🙂

    • Helt sjukt! Läkarna trodde det var attack från flera fronter. Otroligt att jag inte smittats som lekt vårdare.

      Ett glas vin nu efter träning och stall. Luktar gott gör jag äntligen ;).

  2. Hoppas att du faktiskt får den där lugna och barnfria helgen nu då. Det är ju himla välbehövligt då och då, men rätt svårt att genomföra om man heter just saying. 😄

Kommentera

