Dagen R som i Rekond

Idag var det dags för kroppsbalansering och kineselogi. Har gått hos samma kotknackare till och från i 20 år och sa att nu fan får vi se till att gå till botten med eländet. Jag vet att jag har obalanser i kroppen och han hittade redan förra gånger punkter som bekräftade vad jag sa. Mitt problem i korthet: muskelspänningar, energilöshet, känslan av att inte kroppen tar upp näring korrekt, ingen viktminskning och sämre effekt av träning. Bäckenproblemet härleds direkt till tunntarm dvs näringsupptag så det är krig från olika håll nu.

I alla fall så löd domen som följer: Bachtest visar på medvetena/omedvetna känslor och hos mig gav det stort utslag på känslan ilska, misstänksamhet, avundsjuka och andra negativa känslor som jag inte kommer ihåg just nu. Ilska är det som är framträdande, alltså det är lätt för mig att bli förbannad på gott och ont. Finns en lång förklaring men jag behöver balansera upp det så jag fick Hollydroppar som ska tas. Ilksa är alltså en sekundär känsla, det är inte roten till det onda och vad roten är det vette fan men enligt bach websida är det frånvarande av kärlekskänslan…så jag är en ilsken känslokall person helt enkelt ;). Det var den flummiga delen dock inte främmande för mig och framförallt inte i kombination med stresshantering och höga krav på mig själv. Läs förra inlägget och tänk aha så klart är det så.

Ovanstående i kombination med obalans i binjuren (hormoneradrenalin). Attack eller fly. Adrenalinpåslaget kommer fort och jag har dessa två lägen. Fly/stoppa huvudet i sanden eller attack. No shit Sherlock. Träning har hållt detta i balans, boxningen var underbar för mitt välmående. Nu kan jag inte träna hårt och jag mår sämre så klart.

Sen var det bukspottkörteln dvs insulinproblem i kombo med tunntarm och näring, självklart hänger det ihop och ger obalans hos mig. Han testade av olika vitamin och mineralbrister så jag ska äta zink och krom allt det andra var bra.

Där jag har fysiskt ont i kroppen går som hand i handske till ovanstående. Så nu får vi se om det blir någon ordning. Tidigare plockade jag bort vete/gluten och socker (blir man gladare av det, nope det är ett jäkla gift att få ur systemet. Värsta knarket) och jag har på två veckor tappat nästan två kilo och uppsvälldhetskänslorna är mycket mindre. Eftersom spannmålen är så processade dessa dagar så är det inte helt ovanligt att moderna människor inte tål dem på samma sätt som förr. För mig är det egentligen ingen förlust som så eftersom jag mer och mer försöker ta tag i detta med miljön. Jag handlar så mycket ekologiskt och närodlat som jag bara kan av den enkla anledningen att jag vill att jorden ska överleva. Jag kan inte göra något åt fabriker som spyr ut miljögifter men jag kan göra det jag kan i min vardag. Det är inte min grej att stå på barikaderna och propagera för det men jag betalar lite lätt muttrande högre skatter på drivmedel för att jag vet att det behöver svida lite för att börja tänka till. Se filmen Home för att i alla fall se lite vad köttindurstrin gör med miljön. Poängteras skall att jag inte blivit vegetarian utan tänker närproducerat och i alla fall svenskt för miljöns skull och djurhållningen.

Djupt värre ;). Närå bara sunt förnuft med lite flum om droppar som kan balansera upp problemomården. Österländsk medicin är inte så dum, finns mycket klokheter där. Får bara se effekten av det hela. Ska fortsätta behandla kroppen och så blir det återbesök på kineseologin på någon månad…men det hänger ju ihop och det är samma gubbe som gör allt. En liten parentes bara är att han säger att han tycker det är märkligt att ilska, hämndgrejen kom upp för att om han skulle be någon beskriva mig så skulle dom säga nära till skratt, glad och positiv. Det som syns ja, en annan ska i fortsättningen titulera sig som dr Jekyll och mr Hyde :D.

 

 

2 thoughts on “Dagen R som i Rekond

Kommentera

