Fetma, sex, allvar och kärlek?

Med två veckor in på det nya året och med en arbetsvecka i ryggen borde man känna att man är relativt utvilad va? Den där julledigheten försvann lika fort som den började, vart far dagarna? Eftersom jag notoriskt bryter löften så skippar jag sådana även i år. Facit efter jul och stressen innan julledigheten är, som jag tidigare nämnde: tre spruckna jeans, fyra extra kilon, djupare fåror i ansiktet, fondationkontot övertrasserat, alla andra konton också för den delen och träningskontot har så många minustecken att jag skäms.

Fet, fattig och frustrerad är alltså årets ledord. De två första har jag väl försökt förklara i inledningen och det sista har väl delvis med de punkterna att göra. Krånglande bil och en häst som borde dammas av lite oftare kan också dra sitt strå till stacken. Sen den där tröttheten och enkelheten att vända på dygnet. Strategin är mer motion, variation i maten och Rosenrotskur. Kortfattat så har jag lite att rodda i både hemmavid och på jobbet.

MEN för att se det från den positiva sidan så är jag glad ändå. Jag har hunnit med en rolig utekväll med barndomskompis och även dammat av Golfarn. Vi träffas ju en gång per år på Trettondagsfesten och då ska det dansas like it’s no tomorrow både styrdans och vanlig, det ska drickas någon öl, skrattas, pratas med hans kompisar, flörtas och sen ska vi hem och surra, äta, skeda, småhångla och så får han eller jag åka hem eftermiddagen efter. Det är liksom en tradition. När jag lämnade av honom var det kram och hej vi syns nästa år :). Det känns lagomt. Ibland blir jag förbannad för att vi inte kan bli kära och bli ihop men det tåget gick ju i slutet av nittiotalet. Dock verkar vi bägge vara nöjda som det är :). Min kompis sa redan på förfesten: Golfarn kommer vara ute och ni kommer hooka upp, det gör ni alltid. Varför kan ni inte bara leva lyckliga i alla era dar?!

Förutom att jag fått tillbaka en häst och söker hållbar lösning för det, så har jag fått ett barn på heltid. Efter mycket vånda och tjafs och gråt och tandagnissel under nästan hela hösten meddelade hon sin far att hon inte ville bo där mer så vi testar varannan helg där. Det är både bra och anus. En nackdel att det är färdigt med dom där pojkarna. Det har sköts på bortaveckorna så 2014 kommer jag vara oliggd. Relativt för jag har redan bokat in första lediga kväll :P.

Detta leder bland annat till att jag börjat fundera på det där med att åtminstone tänka mig att försöka träffa någon seriöst…något tveksam mening där va! Jag vill och jag vill inte. Men att fortsätta som tidigare är omöjligt, nästintill. Problemet är bara att hitta någon som man vill umgås med utanför sängen. Med lite allmänbildning, humor, praktisk ådra, ambitioner, som låter mig va den jag är, som gillar matlagning och filmer, som också låter mig få egen tid och som är go men ändå manlig. Det gör inget om han är snygg, charmig och vältränad heller trots att jag är fet och finnig. Förslag! Någon? Tillsvidare kör jag Kalles variant och nynnar: Emma finns bara i fantasin, men hon är fin, tycker Kaaallee. (Minns någon det ledmotivet? Är någon så gammal :D).

12 thoughts on “Fetma, sex, allvar och kärlek?

  1. Jupp, jag minns också Kalles klätterträd. Är ju kult! 😀
    Oj, oj, här både händer och händer det inte grejer. En fot i taget så löser det sig nog i slutändan. 😀
    Jag såg förresten bilden på fejjan. Inte din bästa vinkel. Du vet att du i alla fall kan ta bort taggen på dig själv så att den inte syns om man tittar på din sida? 😉

    • Ja Kalle är kult…nästan så jag vill säga det var bättre förr ;).

      En fot i taget är ledordet! Släpar dock ena pga krånglande hälsena, tror du fom betalar kilopris på Scan?! Bilden får jag bjuda på. What comes around goes around. ..la ju ut en bild på hennes dubbelhaka ;). Dock är hon typ tio kilo lättare än mig så den är ynklig i jämförelse.

Kommentera

