Söndag bland annat

image

Var tvungen att lägga ut denna bild på FB. Varje gång jag åkte hiss börja jag tokskratta. Ungefär Axereklamen när armen ramlar av för att dom sprejar på en annan parfym. Dör varje gång och fnittrar som en skolflicka. MNK brukar titta konstigt på mig då. Nåja jag la ut den och MNK blev taggad i en kommentar som berörde soptunnor av systerdotterns sambo.

Jag började noja och tänkte genast att det var en pik om att vi träffas. Tycker ju att vi är sjukt diskreta men givetvis går snacket fort på ett litet ställe och speciellt när de nära känner personen i fråga. Men MNK svarade och jag kommenterade att jag nog inte ville veta vad saken gällde så framgick det att det var en interngrej mellan de två. Där fick jag för att jag nojade :). Inte för att jag egentligen bryr mig om folk vet eller inte. Var nog bara födsel och ohejdad vana som gjorde att jag ens tänkte på saken.

Dagen tillbringades på Grönan till jag blev tokig på fjortisskrik. Djurgådsfärjan över till Gamla stan och vi hamnade på en sience fiction affär. Alla var vi lyriska och kom ut med ett gäng böcker var. Jag köpte City of bones samt Graceling  i alla fall.

Nu ligger vi och kollar på den där Moreus med artister. Jag dricker lite vin och vi har ätit upp osten från igår.

I morgon ska jag lämna kidsen och möta upp Blondie. Äntligen! Fan det är svårt att få in träffar när man måste ta hänsyn till alla andra.  Jag gillar att resa själv, inte behöva jämka med andra.

2 thoughts on “Söndag bland annat

Kommentera

