Karaktär?

Att ramla på mållinjen är liksom min grej. Fredagen blev en syndardag och lördag också när jag ändå var i farten. Åt både chips, lite choklad och en macka på kvällen. Läxa lärd? Ja för idag har jag sjukt ont i magen. Börjar fundera på om jag är känslig mot laktos eller gluten. Så nu ska jag till att börja med undvika gluten i fortsättningen och se vad som händer. Magen är uppsvälld och jag mår lite tjyvigt.

Laddade hem ICA-appen i veckan och nu har jag lekt lite med recept och handlingslistorna. Valde ut tre olika rätter jag ska prova denna vecka med start idag. Dagens recept bläää. Teoretiskt såg det gott ut men jag gillade den inte. Koriander smakar diskmedel om någon frågar mig. Aldrig mer säger jag. Nåja i vilket fall som helst så är det en fiffig grej med appen. Man sparar recept man verkar gilla och sedan läggs ingredienserna i en handlingslista där man kan ta bort det man har hemma. Man väljer vilken affär man ska handla på och får varorna i den ordningen de finns i affären. Mycket fiffigt. Nu ska jag få ordning på vardagsmaten igen.

Regnet öser ner och tvätten som hängt på sträcket sedan i torsdags känns väl genomsköljd så den fick åka in igen. Har gjort min goda granola också idag. Nu skiter jag i att göra något alls, tar det lugnt och får ordning på ballongen till mage bara.

 

10 thoughts on “Karaktär?

Kommentera

