Saker som händer

Återigen känns det  som om helgen bara swischar förbi. AW igår med kollegan och två av hennes gamla kollegor. God mat som bara den och lite vin på det. Kanske nog så mycket jobbsnack och lite för mycket om barnens intressen för min smak. Skaffa ett eget liv ffs och sluta lev genom ungarna!! Men det var trevligt.

Avslutade kvällen med att gå ner på bowlingstället och ta ett glas vin till innan vi åkte hem strax innan midnatt. Hoppade utgång på krogen, det kändes lagom att vika in årorna den tiden.

I morse ringde brorsan och väckte mig. Han bor i grannkommunen men ville komma förbi med familjen så jag svingade mig upp och så umgicks vi på stan hela dagen. Det var massor med folk i farten för de sålde lokalproducerat, hade någon tävling och marknad. Tur man har koll på vad som händer ;).

Nu har jag vilat och ska strax iväg på Henry V resten av kvällen. Hoppas jag inte får damp av att sitta och glo i flera timmar. Teaterbio är inget jag varit på innan men det blir nog bra det. Ska nog synda och äta choklad! Har syndat idag igen med bröd och så snodde jag dotterns chipspåse, förbannat vad gott :D. Hon var mindre nöjd men har men en mor i desperation efter onyttigheter får man fan dela med sig!

2 thoughts on “Saker som händer

Kommentera

