Vem är jag och varför?

Jag är nog inte ensam om att fundera vem jag egentligen är. Är jag den person jag vill vara? Har jag tagit ställning till min person och accepterar mig själv som den jag är? Ni ser jag tänker inte bara på killar utan även på mig själv :D.

Just nu tänker jag inte utveckla det mycket mer för att jag måste jobba. Klockan är halv tolv snart och ännu har jag fan inte gjort något. Undra vad jag måste göra i kväll?? Men i alla fall så snubblade jag över en artikel alldeles nyss som kändes lite spot on. Kvinnan är/var där jag tidigt tog ställning för att jag inte ville känna när jag blev större. Jag vill inte vara en person som inte är jag bara för att det förväntas av mig som människa, yrkesmänniska eller förälder. Däremot försöker jag ta hänsyn till de rollerna i mitt liv. Ibland gör jag det inte och får väl ångest över det MEN jag bestämde mig hyfsat tidigt ungefär var jag inte ville hamna och kvinnan i artikeln känns snarlik med mig, hur det kunde ha blivit. Däremot kunde det kaaanske funnits en balans åt andra hållet men men…nåt ska jag väl ha att jobba på under ålderdomen ;).

Jag är så trött på min präktighet. SvD, 2011-07-31.

2 thoughts on “Vem är jag och varför?

  1. Jag tänker helt ärligt talat inte särskilt mycket på vem jag är, jag tänker mer på vem jag vill vara. Och sen ser jag helt enkelt till att vara den personen. Ganska enkelt egentligen. 😊

    • Tror vi fungerar olika. Tycker det är en bra strategi du har. Jag har i alla fall bestämt mig hur jag inte vill vara (faller säkert dit mer än en gång). Men en tanke jag har vilande i bakhuvudet är att jag inte vill ångra något när jag blir gammal. Jag vill inte sitta och vara bitter på ålderns höst. Det funkar så där ;).

Kommentera

