Strid på kniven

Inte mycket att rapportera från hälsohörnan. Jag har skött mig med väl godkänt idag. Inget fusk. Jag har till och med kokat ihop en lins och morotssoppa idag när jag väl kom hem från jobbet.

I dagarna två har jag hållt mig från att messa nya fodervärden för att kolla hur det går. Lite busig hade han varit och dom ville släppa ihop alla tre hästar så jag erbjöd mig att åka dit.

Gick direkt till hagen och ropade på honom. Han som aldrig kommer när man ropar, kom med spetsade öron från längst bort i hagen Ihopsläppet gick så där. Den lilla shettisen var som fan på honom och man såg hur han led. Tills han ruttnade och gav igen ordentligt…flera gånger. Inte hann dom göra upp ordentligt så nu håller jag tummarna att det går bra i morgon och att han slipper trycka till den lilla för hårt. Ska dit i morgon och hjälpa till första gången de ska under E4:an i gångtunneln.

Tänker träna innan jobbet oxå. Sen hoppas jag på en lugnare dag på jobbet.

2 thoughts on “Strid på kniven

Kommentera

