Det här funkar

image

Utsikt från bastun.

image

En vetenskap hur veden ska travas, hur mkt papper man ska använda. Dock får man inte använda mer än en tändsticka. Klart jag lyckas.

image

Vedeldad är det enda som duger. Två brasor och sen finns det varmvatten för hur många som helst.

image

Pärleporten.

image

Ute med flotten en sväng.

image

Dagens middag. Surströmming. Tre mackor och fem strömmingar blev det idag. Mätt, nöjd och trött.

Kom mig äntligen iväg till mitt paradis. Förutom ovan nämnda har jag plockat blåbär och ätit det mesta. Resten ska ätas med mjölk :-)? Lingonen fryser vi ner.

Igår var jag trött och sliten och somnade vid midnatt. Messade med MNK som spelade poker, skulle inte hålla på länge men jag somnade innan han var klar. Tönt blev jag kallad såg jag i morse.

Äh lite öl, godis och bastu får bli kvällens nöje…kommer somna tidigt.

20 thoughts on “Det här funkar

  1. Funkar?
    Snacka om underdrift! 😀 Det ser helt fantastiskt ut ju. 🙂 Instämmer dock med tidigare talare/skribenter som inte förstår hur surströmming lyckats smyga sig med in till paradiset så där. 😉

Kommentera

