Utsliten och väntande…

Idag är jag på riktigt överkörd av ett godståg. Snett bäcken, rygg och axlar och så var det det där med muskelfästen lite här och var. Fråga mig inte vad jag gjort men Agda 90 känns lite som jag.  Baksmällan och träningsvärken från massagen har blommat ut idag och i morgon lär den väl nå sin kulmen gissar jag. Trots det har jag jobbat, eller så lägligt så hängde jag med på inköpsrunda på IKEA med min kollega. Jag hatar att shoppa!! Hur jag än försöker inbilla mig annat. Men jag gillar att äta och den där kycklingfilén slinker alltid ner utan problem. Kunde dock ha behövt rullstol där inne som jag vaggade fram.

I övrigt känns det som om jag väntar mest hela tiden. Väntar på att det ska ta riktigt skruv på jobbet. Väntar på besked om när jag ska flytta hästen (mycket tråkigare eftersom det innebär en slakt av hans nuvarade sällskap). Väntar på att bygget blir klart. Väntar, väntar, väntar….jag är inte skapt att vänta. Men mest av allt längtar jag till helgen. En lugn helg tillsammans med familjen. En helg när sonen ska flytta ner till huvudstaden. Min bejbis har blivit stor :'(. Men jag har redan bokat kurs och flyg i november och så i morgon när lönen den efterlängtade landar på konto så ska jag boka in en septembersväng också.

6 thoughts on “Utsliten och väntande…

  1. Aj det lät inget vidare!
    Vad har jag missat nu? Ska hästen flytta igen?? Och vad är det för lyxfasoner med lön imorgon… jag får minsann snällt vänta tills på tisdag. Tjoho för ytterligare en helg!!!

    • Hans kompis ska till himlen och min ska jag låna ut till en fodervärd ett par mil bort. Får rida om jag vill, men skönt att slippa stress och spara en slant. Härliga lön!

Kommentera

