Helgens bravader

Kanske dags för en liten uppdatering om helgen och mina bravader. På fredag skulle jag gå och lägga mig men MNK dök upp. På lördag var det en massa fixande inför kvällen och strax innan sex checkade jag in hos systeryster med en påse med vin, smink, hårfärg och annat.

Trevlig kräftskiva med massa folk och sedan ut på festligheter. Som vanligt levererade stället och vi med för den delen. En galet rolig kväll. Träffade systerdottern där och vi drack öl och dansade och skrattade som bara den. Vet inte riktigt men mitt i allt fick systerdottern för sig att ringa till MNK. Hon vet inget om oss. Jag sa otänkt att jag hade numret och då var hon igång och frågade hur fan jag har numret till honom. Hon var på syrran också och frågade vad jag och MNK har ihop. Syrran höll god min och sa att vi pratar och bara träffas på gymmet. Men alltså hon gav sig inte. Dock blev hon inget klokare och jag vet inte om MNK svarade när hon ringde.

Det tappades nycklar i älven (det sa bara plopp), kustbevakningen var tydligen där, det dansades, skålades och snackades. Big dök upp nykter och nu i efterhand frågade han om jag druckit Fishermanshot för jag smakade halstabletter…jag bara WHAT!! Hur vet du vad jag smakade? Nä nog hade han fått sig en puss där mitt i allt. Suck, strålande.

När kvällen led mot sitt slut så skulle vi traska hemåt. Taxi är bara att glömma den här kvällen, väntetiden är enorm. Försökte lura MNK att köra tidigare men det var han inte sugen på. Big sa idag att jag skulle ringt honom eftersom han körde. Men jag tänkte inte så långt.

I alla fall dök det upp en kille, militär, som skulle hänga med oss. Han var som ett plåster och jag var väldigt tydlig med att säga nej det blir inget av det. Tydligen missade han den kursen på skolan för han gav sig inte. Systerdottern drog med honom och det visade sig att han var 21 år. Upplyste systerdottern om att hon själv får ta hem honom. Både hon och hennes sambo ignorerade mig totalt. Vi började gå mot syster eftersom det är närmast. Det kändes som att gå i kvicksand och i timmar innan vi var framme.

Vi tömde resterna av kräftorna och västerbottenspajerna och sen dog jag i soffan medan dom fick underhålla militären. Sen var han och strök på mig och skulle gulla när jag sov, jag drog i ett annat rum. Han kom efter och kröp ner och tryckte skrevet mot ryggen och jag bad honom hålla händer och organ i styr för jag ska sova. Efter ett tag smet jag till ytterligare ett annat rum för att få vara ifred helt. Vaknade nio på morron efter några timmars sömn och gick in i syrrans sovrum där hon och sambon satt och öppnade presenter (hennes födelsedag) och sambon satt fast med nyköpta handklovar :D. Inget konstigt med det, vi surrade på och han satt där och såg svår ut :D. (EDIT: Formuleringen inget konstigt med det betyder inte att det är vardagsmat att ha handklovar. Presenten kom sig av att hon läser 50 Shades-böckerna och han skulle skoja till det)

Smet i alla fall tillbaka för att vila igen och då hade tydligen militären vaknat och gått runt och sökt någon innan han drog. Hur han nu hittade för han var inte från stan, en göteborgare som jobbade i Boden. Villaområden är fan inte lätt att nästla sig ur.

Vaknade väl vid lunchtid ordentligt och klädde av mig och duschade för att sedan invänta resten av familjen för kalas och middag. Ett dygn senare checkade jag ut och åkte hem. Idag har jag inte gjort mycket, känns som om det inte behöver mer händelser för mig på ett bra tag. Idag har jag tagit en kompdag från jobbet bara för att jag kan.

12 thoughts on “Helgens bravader

    • Ja jag Bangar lammkött. Gränsen går många är äldre än den här är. Sen är du spot on ang nystanet. Jag har mer än jag behöver som Sinatra sjunger: I bit off more then I can chew.

Kommentera

