Rehab?

Första arbetsdagen avklarad med medföljande promenad samt köra igång med Periodisk Fasta. Sköt på det där med arbetstiden på morron, tja för all del jag sköt tillbaka en timme för hemgång också :D. Det kändes okej faktiskt. Fick sushileverans av min kollega till lunch och även en påminnelse att jag ringt honom i lördagsnatt och frågade var han är :D.

Var ju på Stiftelsen och det var bra…svinmycket folk och trångt så vi drog iofs en stund efter uppträdandet och då slocknade jag i bilen. Dåligt med enbart fyra timmars nattsömn innan och kanske någon shot Fireball…jag vet inte ten and out blev det tills vi landade på Max i Luleå och bombade i oss massor med flottmat. Det var nog det bästa i det läget att få i sig något annat än alkohol.

Det var trevligt att träffa kompisen och hinna skvallra om snusk och allvar några timmar innan. Innan vi åkte hämtade vi upp hennes syrra också och det blev kanske lite för mycket vin och shot i bilen för jag kände när vi kom fram att jag liksom fick skärpa till mig lite. Alltså var det nogdrucket för min del!! Stiftelsen levererade men trängsel som fan och sura människor som puttades. Mitt tålamod var väl inte det bästa hade lust och göra något dumt med dom som var värst men det var bara att bita ihop.

Okej det var väl jävla onödigt att ringa fyllsamtal det kan jag hålla med om….det där med alkolås borde faktiskt uppfinnas!! Typ för flera år sedan!

På söndagen slängde jag ut en status om skjuts hem från Luleå och min kollega (en annan) och hans tjej var på hotell i stan så jag fick åka hem med dem vid ettsnåret. Skönt att slippa buss och så. MEN jag var inte kaxigast i stan igår, inte alls…faktiskt inte ens nära. Sov och maratonkollade Awkward som gick i repris inför säsongsstarten i veckan. Vaknade i natt på soffan och masade mig mot sängen.

8 thoughts on “Rehab?

  1. Men det finns ju alkolås till mobilen! Nån app man kan ladda ner och sen kan man välja vilka telefonnummer som man vill ”låsa” under kvällen. För att kunna ringa och skicka sms till de numren måste du trycka in en kod, och försök det du när du är full… 😉

Kommentera

