Att styra upp saker

Var trött som en gnu igår och i morse när klockan ringde vid 9 var jag inte pigg någonstans trots att jag la mig i tid. Åt frukost och tänkte fuck it och gick och la mig och läsa för att snabbt somna och vakna klockan två. Fortfarande seg så jag låg kvar och läste…hungern jagade upp mig och vid 16-tiden började livsandan komma tillbaka. Då blev det av någon outgrundliganledning operation skafferistädning. Två fulla kassar med gamla torrvaror och städning. Lika bra att skrubba ur sopskåpet också tänkte jag och gjorde det också.

Har spanat in en träningsblogg innan och blev av någon anledning sugen på att göra egen granola så jag susade iväg på affären och köpte lite olika fröer, kärnor och nötter vilka jag rostat i kväll. För givetvis ringer mobilen när jag står i kassan och det var en som ville kolla på hästen. I fredags drog jag iväg två sms. Ett till stallägaren och ett till personen som ville köpa hästen tidigare i somras. Sa att jag vill lämna ut honom på foder. Sen tyckte stallägaren att hon ville men att jag skulle hjälpa till ekonomiskt typ 1500:- i månaden. Men aldrig i livet känner jag. Jag står för häst samt för försäkring, resten får hon ta. Betalar ju den summan i hyra nu så det går bort. Jag vill vara hästledig men även få mer pengar i plånboken.

Den som testade bor inte långt härifrån och jag kan rida någon dag i veckan men slipper ansvar. Detta satte ju sprutt på stallägaren som insåg att hon inte var enda spekulanten och därmed fick tänka om. Sa åt henne att jag inte tänker lägga ut mer pengar än att jag betalar vaccinationer och försäkringar och nu ska hon fundera lite hur hon ska ha råd.

MEN det viktiga är att det finns två öppningar och att jag slipper tänka ihjäl mig. Bara hålla tummarna för en lösning som funkar. Ska bli skönt på många sätt att få mer pengar över och att slippa stressen att alltid hinna till stallet även när tiden är knapp. Men framför allt vill jag kunna spara och resa.

Så nu sitter jag här med magen full av bananplättar (häslorecept det med) som jag ätit med keso och jordgubbssylt…gooooott samt en granola som ska svalan innan jag blandar i gojibär, russing och coccosflingor. Får se om jag gillar min nya hälsosamma musli?

8 thoughts on “Att styra upp saker

Kommentera

