Solar hemma

Det är straffet för att man hade trevligt igår. Cyklade ner och mötte upp med syster med respektive nere vid vattnet. Kylbagen var full med cider så vi satt och njöt av värmen och det spegelblanka vattnet…måhända att vi slogs mot lite sviro oxå…jäkla jobbiga kryp.

Det var inte bara vi som beslutat att hålla oss kring vattnet utan vi pratade med folk som oxå tänkt som vi. Undertiden satt de andra och såg fotbollen ute på lokalen. Vi mötte upp dom mot slutet av matchen. Fick ett bord och beställde både öl och shots. En kille dök redan upp och bar in flera omgångar öl till samtliga. Vid midnatt tog vi taxi till syster och grillade burgare, åt rester av paj och det slank ner en shot till innan vi tog taxi hem. Jag orkade inte ta cykeln från stan…blev toktrött helt enkelt.

Solar på gården, pratar tokigheter med Big…väntar på att tiden ska gå så jag törs köra till stallet. I eftermiddag blir det Luleå och Byggmax och köpa spantringen till min nya altan så bygget kommer igång snart.

Igår var sista planerade återträffen och det känns riktigt bra. För nu har det varit mycket party och alkohol. Jag behöver vila så även min mage. Om två och en halv vecka är det dags för jobb igen. Jag längtar inte alls 😦

2 thoughts on “Solar hemma

Kommentera

