Trött på mig själv

Vaknade förbannat tidigt för att vara mig och med tanke på att jag somnade rätt sent i natt. PW i en timme med ett brejk mitt i för att hälsa på receptionisten på jobbet för lite prat men också för att se om min kära mac kommit tillbaka från rep…nope det har den inte. Sen for jag på gymmet för jag var ensam hemma (d0tter på övernattning) och jag behöver komma i fas och få mina tre dagar i veckan. Tilläggas ska att jag är ta mig tusan svag i ryggen, fy vad jag får kämpa!!!

Idag är det ju en sån där utekväll när alla ska ut. ALLA!! Jag har precis kommit hem från stallet efter en härlig ridtur, min första på över en vecka eftersom jag lånat ut honom mest hela tiden till träningar. Fokus idag var skoj och avslappning och lite fart. Tanken var god men jag glömde byta till ridstövlar så lädrena nöp mig i vaderna hela tiden, aaaaj. Men skoj var det och skogsvägen samsades vi med bullrande crossar och duktiga förare som tog hänsyn och hälsade. Det gillas!!

Jag är trött på mig själv för att jag är lat och känner inte för utgång men jag känner å andra sidan att jag borde för det är en rolig helg. Jag är seg och trött och jag luktar långt ifrån hallon. Inte en enda gång har jag varit ut sedan jag fick semester så jag måste nog ta mig i kragen och vara social, inte översocial för i morgon har kära stallägarmamman bestämt att vi kör stallstädning!! Ursäkta!! Sa åt henne idag att jag gärna är med men jag är inte körklar tidigt på morgonen om jag går ut. Jag gillar stallstädning det hör liksom till att tömma allt, köra med högtryck, skrubba och ha sig.

Inser att jag har världens spretigaste blogg!! Försöker att inte skriva om hästeriet som faktiskt upptar rätt stor del av min tid och är min oas och mitt andningshål och även det som håller själ, hjärna och hjärta i balans.

2 thoughts on “Trött på mig själv

Kommentera

