Väder, hästeri och män

Alltså detta väder är fan ett skämt! Det är styv kuling och skitväder ute. Inte många soldagar jag fått ännu på den här semestern därav BUS på benen. Vill pressa liiite. I veckan/helgen blir det en massa aktiviteter här hemma på bygden. Uppträdanden, vin, öl och annat skojsigt. Tjuvstartar i morgon med räkfrossa hemma hos mig med lite olika löst folk. Så jag måste få bort ett berg med tvätt och göra en liten Västerbottenspaj och lite röror. Tre kilo räkor ligger i kylen och tinar sakta men säkert. Fan va gott det ska bli!!

Förutom det så har jag tränat. Inte med världens entusiasm, inte ens nära men jag gjorde det och höjde lite på utfallen också bara för att jag var sur för att jag är så lat :P. Sedan har jag kontaktat min gamla dressyrtränare, hon som är bäst alla kategorier. Hon ska flytt snart, eventuellt till Portugal eller som närmast Skåne. Så nu ska jag träna för henne så mycket jag bara kan. Styr upp en träning nästa vecka. Fan va skönt att få slipa formen på både mig och hästen av någon som kan våra plus och minus. Jag smådrömmer nästan om en ny häst. JAAA jag veeet jag ska inte. Vill ha min några år yngre och satsa igen. Börjar kännas som om jag vill, tills det börjar märkas på kontot alltså ;). Jäkla rikemanssport det där.

Karlar då? Jag attraherar visst en speciell typ. Vet inte om jag ska gå den vägen? Denna områdeschef för ett stort företag, enbart två år yngre…som Kaxig och inte så olik honom heller till sättet dock skillnad utseendemässigt. Större, mer vältränad… MEN sen är det ju det där med att få till de där mötena. Visst avstånd, min hemsituation med kids och jobb och fan och hans moster. Har gett upp redan innan det startat känns det som. Det är något allvarligt fel på mig. Jag kan dras till värsta loosertyperna och då går det fan i mig bra att träffas i tid och otid, men när det är något vettigt är det en helt annan sak. Hmm….

First thing first, tagga för en vecka som kommer innebära rehab resten av sommaren ;).

13 tankar om “Väder, hästeri och män

  1. Här nere är det Power Meet i helgen. Blir till att kolla på fincruisingen och roa sig lite på fredagen, sedan jobb hela helgen. 😛

  2. Men GALNA kvinna… släpp alla idiotkarlar och satsa på de som verkar ha nåt att hänga i julgranen.. slå släpp in den där stackars områdeschefen… så du får dig en omgång så du får mersmak och VILL hitta tider att träffa honom… 😉

  3. ASG!! Det är väl det som är problemet, att det blir för seriöst!! Vet inte om jag vill det ännu. Sen kanske ;). Man kan ju inte strula bort dom bättre, nollorna är ju liksom ingen förlust :D.

  4. Förstår dig helt och fullt där med karlar! Konstigt att det ofta går så lätt med dem man inte vill ha.. Weird!

Lämna en kommentar