Spänningar och att bli av med dem

Skulle ha möte klockan 9 idag fast jag försökte avstyra. Kreativ nu är fan uteslutet! Strax efter 9 ringde min kollega mig för jag var hemma och hade inte bråttom. Somnade på soffan och orkade inte vakna i morse.

Meddelade vänligt men bestämt att jag skulle komma snart. Tid mötet satt jag mest och fejsboka. Orka lyssna. Var med på viktiga beslut bara. När de kreativa grejerna kom var jag tyst. Ingen säger nåt. Typiskt! Tänker inte vara det själv så de så! Frågorna skjöts upp till efter semestern precis som jag ville.

En annan kollega ringde mig sen, han var påväg från sin hemstad och frågade om jag ville ha lax. Givetvis! Tre fulla påsar fick jag. Tack för det. Långlunch med honom och några till sen sket jag i jobbet, åkte och fick in lax i frysen och sen sova i någon timme. Jag är helt sjukt slut.

Sen snackade jag med en viss person som skulle komma och ligga lite. Det behövs så jag är inte den som är den och säger Nej. Frågan är om fanskapet kommer. Om inte så inser jag ju att det får bli ett semesterprojekt att hitta någon att rumla runt lite med. Bra för nerverna tror jag 😉

2 thoughts on “Spänningar och att bli av med dem

  1. Du måste ha världens friaste jobb. Här räknas varje skalle och tro fan att man kan komma ens två minuter för sent innan de ringt för att fråga vart man är. Iofs beror det på att jag egentligen är sen om jag inte är tio minuter tidig, men ändå. 😉

    • Ja just nu är det så annars är det ju noga med tider. Blev tjurig bara för 40% av styrkan kunde inte och vi måste vara med alla. I övrigt är jag den som är där mest. Har ju vissa måstetider annars. Dock är vi fri att flexa övrig tid.

Kommentera

