Home sweet home

Bordsplaceringen till trots så var kvällen riktigt trevlig. Jag hamnade bredvid en kille jag hade i samma grupp på ett diskussionsseminarie under dagen. God mat och en massa Surrande om både brännboll och jobbgrejer.

Några timmar senare återförenades kollegorna för ett glas vin och skitsnack. När vi lämnade festsalen efter midnatt stod många kvar och röjde framför bandet som spelade.

Pratade nerbäddade i sängen en timme så det blev lite sent. Klockan ringde strax efter sex men vare sig Yoga eller Gudstjänst lockade så jag låg kvar en stund till. Hotellfrukost. Vad säger man? Massa äggröra och sånt. Jag som faktiskt hade tänkt hålla fastan men insåg hur galen jag vore.

Lite sömn, stor frukost…gjorde inte mig direkt pigg och laddad för flera pass men det gick fint. Har jobbat på hemvägen. Har lite kvar inför morgondagen. Sista dagarna känns stressande och inte någon bra nedvarvning inför semester. Har fortfarande inte bokat flyg och allt verkar svårlöst.

Nå nu är jag trött, gnällig och hungrig…jäkla gnällkärring.

2 thoughts on “Home sweet home

Kommentera

