Ilska och glädje

Ja den här dagen började bra blev skit och slutade bra. Det där med kollegor. De flesta är bra men Förutom den där korkbollen som bor hemma finns en äldre kvinna. Hon är så jävla elak. Hackar och är på alla. Idag eller på sista tiden har jag nolltolerans. Hon anklagade en för att fört in en sak på fel ställe. Jag påminde, med mördande blick att det var surjäveln själv som skrivit in fel. Den andra sa vad som skulle skrivas och ragatan skrev in. Det händer hela tiden, attacker och gnäller och elakheter… jag brukar vända på saken, vara pedagogisk och få henne att tänka till, men nu…nolltolerans. har rykt ihop med henne flera gånger. Hon frågar saker som hon inte har att göra med. Sist mitt lönepåslag. Vilken summa jag fick, jag ljög och sa som alla andra. Tänker väl fan inte försvara för henne varför jag är värd mer. Hon vet och där skylla sig själv om hon släpar efter. Jag tkr det är bra att var och en kan få lön efter prestationer. Subba!! Behöver semester från henne och den andra som jag förövrigt också tjafsat med. Ska jag klappa mig själv på axeln? Eller? Nåja fick iväg min dator på lagning…ocoolt att inte ha sin egen :-(. Mycket skit och ilska idag men det blev bättre efter en halvtimmes vila for jag och red. Fina, tokiga häst…det blåser som bara den och i skogen fanns Spöken. Sen loggade jag in på kontot, +18′, fan va kul. Tacka Gud för skatteåterbäringen! Rose´ på det va :-D.

6 thoughts on “Ilska och glädje

  1. Shit pommes frittes! Ingen dålig återbäring, du. 😉
    Själv är jag nöjd med en tredjedel och det betalar hela min semesterresa och en del fickpengar på det. 😀

    • Jag blev tokglad och har blåst iväg några tusen på lyxshopping (min variant) så som nya sängkläder, hästjox och sånt. Jag är väldigt Snål med mig själv, men det mesta går till husrenovering.

Kommentera

