Den där Blondie alltså

Ifall någon undrar är det ca 26 grader i skuggan här. Pust och stön…har ju inte ens städat bort vinterkläderna. Kanske för att jag använde dem för två veckor sedan.

I morse var jag uppe i god tid men höll på att sätta kaffet i vrångstrupen och kom en kvart sen till jobbet efter att Blondie meddelat att hon minsann skulle flytta. Jag som hade tvärsäkra planer att jag skulle inkvartera mig där veckan efter midsommar. Åker ner med dottern och eventuellt den äldsta för att göra stan och hitta på roligheter. Tanken var sedan att skicka hem bägge kidsen med flyg för att fortsätta till Sols 40-års party på lördagen. Tanken är så fortfarande men jag måste tänke om och fundera hur det kommer bli. Kommer bägge kidsen, hur ska jag boka flygen bla bla bla…Hur i helvotta ska man orka tänka i den här värmen??

Gick till jobbet i hemmaskrotshortsen och gitte inte ens byta väl framme. Det var 25 grader tidigt så jag var lagomt varm och svettig. Prova sedan balansera och tvätta kroppen i ett minihandfat på en minitoalett. Personaldusch kanske vore på sin plats?? Har suttit ute i solen i omgångar och jobbat samt spanat lite försiktigt (råstirrat) på Glinet från i mars som råkades hamna på villovägar i min säng :D. Fortfarande ruggigt söt liten en det där. Fick hålla mig så jag inte gick fram och nöp honom i kinderna så där som tanter brukar göra med små barn.

Nä jag orkar inte ens skriva. Börjar bli varm igen trots öppna dörrar och fönster. Phjuuu!

2 thoughts on “Den där Blondie alltså

Kommentera

