Nötter som ska knäckas och sånt

Alltså jag ska inte klaga men helvete vad varmt det är här!! Med värmen kommer insekter. Igår var myggen som tokiga på både mig och hästen. Men nä jag klagar inte, bara att jag inte får sitta ute och njuta av solen.

Vill bara göra ett inlägg i skrythörnan så ta fram anteckningsblocken och anteckna följande mycket noggrant: Just Sayin’ steg upp halv sju för att hinna till gymmet och köra ett hårt benpass innan hon började jobba. Slut på meddelandet! Ungefär 70% in i passet kände jag att jag ville spy. Så klart hade jag inte ätit, vilket många säger ska funka bra. Skit ner er säger jag. En rejäl kopp kaffe är inget för en fullvuxen karl kvinna. Som tur var slängde jag ner en Keso äpple/päron som nödproviant. Fick sakta maka mig ut mot omklädningsrummet och ta några skedar i lugn och ro. Ville liksom inte kräkas och hulka inne på toan för då tror väl folk att jag har ätstörningar!! 😀 Tilläggas skall var att jag var tvungen att dra i mig lite mat sent igår kväll, för jag kände att jag behövde mat helt enkelt så depåerna borde inte vara helt tomma. MEN inte träna utan mat för min del i framtiden.

Det är så sinnessjukt mycket att göra på jobbet så efter lunchen (klyftpotatis, entrecote, sås och gremeljer) så kände jag att det susade i huvudet av allt. Satt kvar extra länge för att styra upp det mesta och kände mig väldigt ensam och övergiven sista timmarna…skönt iofs.

Angående den Periodiska fastan så är jag i fas igen. Det jag får kämpa med mest är att få i mig mer mat. Mer kalorier för jag vill verkligen inte ligga på underskott så jag blir orkeslös och tappar i muskler. Det är en svår nöt att knäcka, måste bli bättre. Men hur fan orkar man äta i denna värme?? Som minimum ska jag få i mig 1500 kalorier och tränar jag så plusar jag ca 500 ytterligare. Det är inte mycket och det är beräknat på att jag vill gå ner 0.5 kilo i veckan ungefär. Att jag frossar på helgerna gör inte att jag drar bort under veckorna heller. Inte bestraffa med mat!! Jag måste helt enkelt hitta en lösning.

6 thoughts on “Nötter som ska knäckas och sånt

  1. Ja fatta hur illa det kan gå!! Planen var helt enkelt att få en kväll hemma där jag inte behöver stressa runt utan få ligga på soffhelvetet. Därav sinnesförvirringen 😉

Kommentera

