Vad har hänt?

Nu börjar jag undra på allvar om det är något fel på mig. Fredagkvällen roade jag ju mig med att byta sträck ute på torkvindan, i stället för fest. Sedan såg jag film som vanligt.

I morse kändes det som om jag varitfest. Die pollen DIE!! Men jag kom mig upp när vanligt folk äter lunch och begav mig ut i trädgården och rensade lite samt vek in tvätten som hängde så fint på torkvindan. Att man ska vara så nöjd över ett fredagsnöje…som inte innefattar ordet skål.

Efter trädgårdsarbetet så sorterade jag till och med in tvätt och kom på att det var ett tag sedan jag skurade golv. Sen dök minnesbilderna upp, från när jag kollade under soffkuddar och under soffan. Upp och ner med hela vardagsrummet och nu luktar här Ajax och de där små dammtussarna rullar inte runt i korsdraget. Sommaren är här och det enda jag funderar på är när jag ska ha tid att riva gaveln på huset samt altanen. Vem ska jag lura som är snickarkunnig?

Gräsklipparen står och väntar på mig, nytankad och klar. Jag har en häst att ta hand om och en fest att gå på. Fest känns inte lockande. Inte ens att bara åka och surra. Kanske jag skulle bjuda in till byggfest?

Jag vet inte om jag ska ha en dotter hemma över natten eller om fadern tänker hämta henne. Lite osäkert där. Tänk om jag skulle göra likadant? Inte säga något och inte dyka upp. Herreminje vilket liv. Fast jag är nöjd ändå, låt ungen vara här hon kan köra kärror med bås till skogs.

Det enda jag vill just nu är att jag ska lukta lika gott som hemmet. Det gör jag inte. Inte på långa vägar.

6 thoughts on “Vad har hänt?

Kommentera

