Sjukstugan anropar

Livstecken från sjukstugan. Jag har klarat mig från kräkningar men jag har mått illa och haft feber. Dottern verkar bättre idag. Missade tyvärr begravningen idag :(. Dessutom skulle jag förbereda inför kursen i morgon men bad stallägaren rida hästen. Måste vara på benen i morgon så är det bara.

Jag har sovit långt in på eftermiddagen med några vakna minuter här och var. Nu har jag kunnat äta och så få en dusch så man luktar normalt och känner sig fräsch åtminstone.

Ofrivilligt träningsledigt blev det med nackspärr och sjukdom. Inte bra men så är livet. Kommer sjukdom någonsin lägligt? Kommer vara hemma från jobbet, respekterar 48 timmars karensen på magsjuka. I alla fall för kollegor, är jag frisk ska jag kursa i morgon så det så. Festen som var planerad ligger dock i farozonen.

Men för att hitta något positivt i eländet betyder magsjuka Brandts skorpor, blåbärssoppa och cola. Det är inte fy skam!

 

Kommentera

