Jeflars onödig dag

Dagen började med kaos och slutade på samma sätt också. Steg upp tidigt och skulle tömma diskmaskinen, tappade fyra tallrikar i diskohon där ett gäng glas stod. Kras!! Bra där blev jag av med massor av porslin. Säkert svor jag en ramsa för att en ohängd unge inte gjort denna syssla igår och för att han även ätit upp min lunchlåda i natt!

Slängde på mig lite fritidskläder och begav mig till skogs för att lugna hjärnan lite. Duktigt att stiga upp tidigt och göra bort det innan kotknackaren. Väl på jobbet fick jag ett sms av en kollega. Stolpe ut!! Mailade mina kollegor samt chefen om att jag kommer in lite senare på grund av nackspärr och även att jag hoppas de löser vikariefrågorna. Jag jobbar för en kollega och de andra får helt enkelt lösa eftermiddagen själva. Orkade inte svara på smset men mötte chefen i fikarummet som upplysde mig om debatten som pågått på mailen och att till och med hon slutat läsa. Sa som det var att jag har knökfullt och det höll hon med om.

Ibland är det skönt att lösa ett problem (som inte är mitt) med att jag pratat med chefen. Tack och hej. Sen har då bägge grabbarna bakat tårta och bjudit in minst halva släkten och exekt som drog med ett stycke farmor också. Fullt hus. Den lilla detaljen att det kanske måste finnas lite fika och att man inte kan handla, laga mat, baka tårta och fixa till inom loppet av en timme slog ingen av dem. Sen sticka på bio medan halva gänget är kvar går visst också. Nu äntligen är det hyfsat skrubbat upp…alltså grädda från väggarna, ungars kaksmulor och diskmaskinen är igång.

Men men…ryggen är bra i alla fall.

Btw så kommer det snart ett inlägg från en viss Blondie!! Kors i taket, lite tekniska grejer skulle visst lösas först :P. Föresten fick jag ett sms av forskaren!! WTF är problmet??

14 thoughts on “Jeflars onödig dag

  1. Onödig och onödigt… Som jag tolkade ditt inlägg var det grabbarnas födelsedag? Jösses, vilken engagerad mamma du är. 😉

    För övrigt tycker jag att dina kollegor borde inse att de lämnat mamma hemma när de åkt till jobbet och att de måste göra saker själva där.

Kommentera

