Nackspärr och att bita sig i tungan

Sommaren verkar stanna här trots allt. Dörren öppen, fågelkvitter och blå himmel. Nackdelen upptäckte jag när jag tog en powerwalk i skogen, insekter! Fuck them. Sen vill jag bara nämna en till nackdel med den norrländska våren och hösten med för den delen. Snabba skiftningar! Köpte ju en assnygg tunnare skinnjacka i höstas. Hade den typ två dagar innan det blev för kallt. Nu har det varit kallt, regnat och blåst ena dagen för att nästa ha strålande sol och 25 grader. Skinnjackan är fin där den hänger, verkligen.

Tanken idag var träning MEN det verkar som om jag har fått seminackspärr. Ett litet felslipp nu så kan jag inte röra mig. Förbannat. Jag är superkänslig för drag den här årstiden, minsta lilla behövs för att det ska gå åt skogen. Men igår tycker jag inte att jag utsatte mig för det. Solade på jobbet (skämskudde) men det var totalt vindstilla, frissan och färga och klippa…kan kanske ha varit dragit för de fick ha öppet dörren men med den där föbaskade kåpan så borde det inte gå igenom. Sen igår var jag till en av ridskolorna och kollade på träning…not så dragit där.

Dock träffade jag givetvis gamla kompisar. Höll på att göra bort mig big time. Vi har inte träffats så mycket sista åren för hon har bott utomlands men tja man följer med på FB. Jag vet att hon flyttat hem och att hon var gravid. Att hon fött har liksom passerat mig på något vis. Kramade om henne och den obligatoriska handen på magen (varför gör man så!! jag hatade det själv) och så frågade jag om det gick bra. Tur som fan att jag inte nämnde något om gravidmage för ungen var kläckt tre veckor tidigare. Det var en vanlig efterförlossningen mage. Phjuuu!! Räddade mitt skinn där rätt fort.

I alla fulla fall så ska vi givetvis dra ihop gamla gänget för vinkväll nästa fredag efter kursen (kors i taket jag ska träna dressyr!!) och hon skulle komma förbi en stund i alla fall. Funkar varken med vin eller längre stund med en liten bebis hemma. Hoppas vädret håller i sig och att folk kan.

4 thoughts on “Nackspärr och att bita sig i tungan

  1. Japp, öppen dörr och sol på en blå himmel. Lovely!! Och jag håller med om alla insekter som vaknat 😦 Fick ett par hysteriska anfall idag på promenaden när det dök upp en broms från ingenstans. Envis jävel var det 😦

    • Å fy fan bromsar är fan en djävulensavkomma! Här är myggen i farten, stora som helikoptrar dessutom…å en massa andra äckliga saker som jag inte ens vet vad dom heter..ryyyyys

  2. Säg som det är. Din nacke är otränad och nu när alla börjar klä av sig lite mer så blir det så mycket mer att titta på än vad du varit van vid det senaste månaderna.

    Så det är nog träningsvärk du känner i nacken 😉

Kommentera

