Gubbstruttar och karaktärstest

Tjohopp nu verkar jag vara hyfsat i fas med den här fastegrejen. Det liksom går av bara farten. Har stått emot tårta på jobbet och sen var jag sinnessjukt nära att dyka in i lösgodiset och dammsuga i mig allt nu när jag var och handlade. Tog en keso och var jättenöjd med det, som godis ;).

Nåja nu har jag äntligen varit och besiktigat bilen. Givetvis hittade dom ytterligare ett fel, eller det anmärkte dom på sist men det var ingen 2:a. Jag fräste något om att det var jävligt märkligt att det gått av när bilen stått på gården. Det var någon upphängningsmojäng till avgasröret. Kunde jag väl ha fått fixa utan anmärkning. Bajskorv. En ny nitisk gubbstrutt. Att jag hejdlöst ljög att bilen stått i två månader hör inte hit tycker jag. För jag gör väl aldrig fel!!

Nu tycker jag förövrigt att det ska bli helg. Solen kom till norr idag och dom har lovat finväder och det tänker jag njuta av, så de så och jag vill göra det ostört. Hävdar bestämt att det borde vara fyradagarsveckor (uttalas fyradagarsch)! Fredag känns rätt onödigt som arbetsdag.

Förresten finns det en nackdel med PF har jag kommit på. Förbaskat vad jobbigt det är för såna som mig som är svindålig att planera mat och sånt i förväg. Som sagt är man hemma klockan fyra och ska hinna laga mat, äta, stalla och träna och kanska äta lite till så får man stressa som bara den. I dagsläget ser jag inte att jag kan till exempel äta senare lunch. Vi har den tid vi har och det går sällan att ändra på. Får se hur jag fasar om sen. Både idag och igår har jag fått stressa hem för att hinna äta inom ätperioden. Analfixerat kan tyckas men jag är en sån där jobbig människa som slukar hela armen om jag får lillfingret…alltså börjar jag tänja på tider och regler.

2 thoughts on “Gubbstruttar och karaktärstest

Kommentera

