Dag 1

Okej det gick fint. Åt tre mål mat och en proteinshake och jag är nu proppmätt. Har fått i mig det jag behöver i protein och fett, lite lågt på kolhydrater men äsch det ger sig. Tänker inte tokräkna. Använder ändå Shapeupappen där jag för in vad jag äter och tränar (synkar med RunKeeper).

Måendet vet jag inte vad jag ska säga om är så förbannat trött men det är förmodligen för att jag sovit fyra timmar och så har jag promenerat, räfsat och ridit samt stallpysslat i flera timmar. Väl hemma vid halv fem så var jag inte direkt hungrig trots att jag inte ätit sedan elva i morse. Åt rester från gårdagen och nu ikväll avslutade jag på samma sätt jag började. Proteingört, keso, lågkalori äppelmos och två knäckemackor med ost. Förbannat gott är det i alla fall.

Behöver planera och handla ”rätt” mat för även om man får äta vad man vill inom åtta timmar så tänker jag försöka hålla mig till hyfsat kaloriintervall eftersom jag vill gå ner i vikt. Äter mer när jag håller igång mer som sagt var.

Ska strax gå och sova och försöka stiga upp i vettig tid så jag hinner förbereda lunch. Måndagar är en helvetesdag på jobbet och tanken är att det ska bli benpass på gymmet vid sextiden. Hinner precis hem och slänga i mig något lätt innan. Hade behövt handla men kör med ungefär samma upplägg som idag.

Önskar bara att jag är piggare är zombietrött men konstigt energifylld ändå. Märklig känsla. Tror det kommer kännas annorlunda när det är jobb…vi ser.

3 thoughts on “Dag 1

Kommentera

