Dagens blandning

Fredagen kom och for. Jobb och sedan direkt träning och höja vikter så jag knappast orkade. Tjurade och körde ännu mer vilket känns idag. Fixade häst och sedan tacomiddag för alla kidsen. En Staropramen och en Corona sedan i soffan kollandes Into the wild fick avsluta dagen.

Sov ut ordentligt och vaknade nästan bakis. Kan man bli det av två små öl? Kanske sov jag för länge bara. Det jag funderat lite på förutom allt det trista som händer är att jag måste sluta trycka i mig allt jag ser. Känns som om jag inte gör annat än äter. Måste komma tillbaka till där jag var. Jag tränar ju bra så maten måste liksom skärpas upp och morgonpromenaderna. 

Jag avskyr sommartiden. Jag kommer inte upp om mornarna som jag gjort tidigare. Visst kan jag skylla på allergin också, den gör mig trött och seg men det är samma på hösten. Jag är inte skapt för sommartid helt enkelt. 

Solen skiner ute och jag borde gå ut och räfsa lite, nu börjar det tina bort det mesta av snön…men sängen lockar också. Obäddad, som alltid, och mörkt och svalt. Jag ser boken jag börjat ligga på golvet…svårt val?

6 thoughts on “Dagens blandning

  1. Själv älskar jag sommaren.. eller LJUSET snarare… Allt blir så mycket lättare då… men nu skall även jag se till att inte trycka i mig allt jag ser…. välja andra alternativ.. Mmmmmmm… ett äpple.. va GOTT… mums mums… Vem går på det?!?!?

Kommentera

