Grottmänniskan

Ursäkta jag har slarvat bort lite saker efter vägen. Uppenbarligen energin och motivationen till det mesta men framförallt det där med att äta rätt saker, för det ska gudarna veta att jag gör…äter alltså. Sen har jag tappat lusten till flera saker som jobb, män, sex, hem…tja säkert några grejer till. Någonstans efter vägen känns det som om jag tappat mina åsikter, jävlar anamma och i stället blivit en mjäkande överdiplomatisk dåre som ”förstår” och ser saker från olika perspektiv, som tror att alla människor i grunden är goda och bara gör idiotiska saker för att dom ”mår dåligt”.

Idag på jobbet gick jag bara från en diskussion. Jag ville helst säga svin elaka saker, platta till personen med någon nedvärderande och dum kommentar och säkert något om grottmänniska och idiot också. Absolut inget konstruktivt alls ville jag säga, bara spy ut elakheter, men jag orkade inte. Vem lurar jag, jag kan inte.

Det ”värsta” jag sagt var i samband med att vi igår såg en gammal bandning av Uppdrag granskning, om våldtäktsfallen i Ö-viksområdet där ett helt samhälle vände sig mot offren och försvarade killen. Vuxna som unga och just då kände jag mig så less på alla ”drev” som dras igång på diverse sociala medier. Mest förbannad för att det är vuxna människor som inte kan bete sig, som sitter bakom en jävla bildskärm och skriver kvalificerad skit medan ett gäng neandertalare sitter och klappar takten och dunkar rygg. Ja ja ni fattar, jag var irriterad på idioter.

Promenerade upp från källaren med en från jobbet och vi pratade om dokumentären och om hur folk agerade. Jag sa som jag känner: en mörk gränd och inga vittnen och jag skulle ge dom jäklarna stryk. Personen blev helt förfärad och sa att så kan man väl inte göra. Joho det kan man visst. Höjden av mogenhet om någon frågar mig…men ibland blir jag så förbannat trött att resonera och argumentera så det blir jag som blir grottmänniskan och neandertalaren som vill dra fram med en träpåk och slå folk i huvudet.

Muntert inlägg och jag kan tyckas bitter, men det är jag egentligen inte heller. Jag är bara trött på att vara trött och seg i hjärnan, argumenten är slut eller om sanningen ska fram dom finns inte. Nä nu ska semibitterfittan vila en stund och sen träna så jag blir som folk igen.

13 thoughts on “Grottmänniskan

Kommentera

