Should have, could have, would have…

Känslan att få sova utan att höra det elaka larmet skräna mitt i den djupaste sömnen är fan oslagbar. Jag vaknade vid nio och bara kände att jag inte vill stiga upp så varför inte somna om till klockan elva? Nu är klockan ett och alla mina planer är reviderade totalt. Tanken var att träna, städa och rida…bla bla bla…eller hur?!

I stället har jag druckit ungefär en halvliter kaffe, snusat för mycket, bokat in bio till kvällen (Warm bodies fick det bli), anmält mig på Booked.nu, hittat lite boktips på en blogg vars böcker faller i min smak och lite sådant.

Jag borde faktiskt städa för jag fyller år i morgon och det i kombination med att det är strålande sol och alla dammråttor dansar fram i ljuset gör att jag inte framstår i speciellt smickrande dager. Men då tänkte jag att jag ändå inte tänker vara hemma i morgon och dessutom har jag inget kalas, förutom de som alltid måste dyka upp vare sig jag vill eller inte. De som dyker upp är van, varför låtsas?

Det är inte en sådan vår så att gräsmattorna har tinat fram, långt i från. Dock en vanlig norrländsk vårdag med lite blåst, asfalt generöst strösslad med grus, rännilar och drivvis med smutsig och porös snö, men solen strålar högt på himmelen. Myntets baksida är snömögel och en sjudundrandes allergi som liksom vill bryta ut helt. Snorig, kliiga ögon, dödstrött och kroppen tung som cement. Det enda jag vill är att ha en enorm hög med böcker att läsa, såna där superbra böcker som man inte vet vad man ska välja.

Verkligheten är en annan. Jag har valt mellan två mediokra som inte lockar speciellt och jag måste till stallet och rida och därmed bli ännu snorigare av drivorna med päls som yr överallt. Men, men…hästeri och bio på agendan det är fan okej ändå! Ska ju dessutom åka in och TRÄNA lite med hästen i morgon. Seriös javisst!

9 thoughts on “Should have, could have, would have…

Kommentera

