Att inte vara i centrum

Här händer det allt och ingenting. Det som händer, drabbar bara mig indirekt…eller delvis direkt av olika orsaker men jag är inget epicentrum så att säga. Dock händer det andra människor nära mig, människor jag tycker om och älskar och jag känner mig ibland som en sån där jävel. En Oberon eller Puck kanske till och med, som vill in och snabba på saker lite, ändra lite… Får verkligen försöka besinna mig lite, men ibland vill man ju så förtvivlat väl öppna ögonen och peka tydligt och yvigt på det dåliga. Men sedan någonstans måste man fundera vad man har för roll i det hela och försöka andas genom näsan.

Jo tack jag tränar och jag hade en trevlig fest i lördags…sen blev det någon dag med lite jobbigt och idag är det nästan som vanligt förutom att min mage börjar säga upp sig. Den stackaren måste alltid och lägga sig i när stressnivåerna skjuter i höjden. Tack för den liksom.

Så för min inte så lilla mages skull ska jag försöka ta det lite lugnt idag. Inta soffläget, se lite serier och slänga in några hästar. Varken mer eller mindre.

Kommentera

