Baken…bakning, what ever..

Om ni bor nånstans uppe i norr och ser en kort lite småkraftig människa stylta fram på stela ben så är det inte helt omöjligt att det kunde vara jag. Träningsvärken från helvetet har slagit till så till den milda grad att gå på toaletten, sätta sig ner, resa sig upp, röra sig, hosta…ja what ever är en ren plåga. Låren och röven är som betong, men det är som syrran sa: Ja du vet i sommar kommer arslet sitta strax under skulderbladen! Ja ungefär så känns det i alla fall.

Efter jobbet skulle jag baka och städa. I stället vickade jag sidledes ner i soffan och sov i nästan två timmar. Kan man ha så ont i kroppen så att man får feber? Så känns det i alla fall.

Nu håller vi på att baka. Glömde bara den fantastiskt lilla detaljen att kolla om alla ingredienser fanns hemma. Socker är visst en produkt som ska finnas med överallt. Fick i alla fall ihop en Sverigekaka men glömde så klart sätta igång ugnen så det väntar jag på. Skjuts med kakan i ugnen och se köpa socker innan vi ger oss i kast med Moccarutorna. Sen får det vara bra tänkte jag.

Ligger ändå som vanligt efter i min tänkta planering. Bör hinna städa här idag, det ser mörkt ut. Ytterligare ett problem har uppstått och det hör till första stycket. Lyckades med viss möda byta till mina pyjamasbyxor innan jag gav mig i kast med bakningen. Dom är vita med turkosa tryck, inte diskreta och dessutom flanell…det går inte att lura någon att det är träningsbyxor. Jag vill inte byta alls, det gör ont!!

UPDATE!: Det går fint att åka på affären i samhället med pyjamasbyxor. Se självsäker och övertygande ut, det kan jue vara ett nytt mode ;).

12 thoughts on “Baken…bakning, what ever..

    • Det är andra dagen nu alltså värsta och nytt program av den där som hållit på i hundra år. Ingen barnlek alls, men äh ont ska med ont fördrivas. Röven behöver åka en våning upp ;).

  1. Klart de går bra me pyjamisar !!
    Ja har numera mina när ja går me hundar, handlar, och lämpar barn på skolan
    Dom e mina bästa vänner just nu

Kommentera

