Darriga ben

Skrotsöndag. Vakande fem i morse med tokmyrkryp i benen så jag har vandrat runt som en vålnad i huset till jag kunde somna igen. Hatar verkligen eländet. Proppade i mig magnesiumtabletter så det kändes bättre efter ett tag. Sen sov jag bort halva förmiddagen och då är det väl ingen idé att göra annat än ligga i soffan?

Just nu sitter jag här med darriga ben efter ett benpass som heter duga. Djupa benböj med rumpan nästan i marken, extremt djupa utfall och sen ytterligare två övningar. Det liksom darrar i benen och jag oroar mig för morrondagen, jag kommer inte komma mig upp. Ska i alla fall köra in bilen på verkstaden och sen gå till jobbet. Är tanken i alla fall. Tänk om jag inte kan?

Slut på ledigheten i morgon alltså, då kör vi på som vanligt tänkte jag. Äta, sova, jobba och träna. Fantastiskt spännande!!

8 thoughts on “Darriga ben

Kommentera

