Hästeri

Idag är det en sån där hästdag. Steg upp tidigt, åkte ut till stallet och polerade hästen och packade ihop oss för flytt. Jag släppte ut en fin och blank sak i hagen och tog in en skithög ungefär samtidigt som transporten och de nya hyresgästerna kom och hämtade upp honom. Mumlade nåt förläget att jag faktiskt har borstat honom och att det inte är mitt fel att han ser ut som en gris. Att han sedan som vanligt betedde sig som en gris vid lastning är ju en annan femma. Vem gillar att gå in i en mörk låda? Nåja inga stegringar, inga trasiga lampor eller liknande på transporten är ett bra betyg.

Väl med sin nya kompis såg han rätt besviken ut. En till gammal gubbe!! Är det här slutdestiantionen innan slakt eller?? Boooring.

Har druckit kaffe med de nya hyresvärdarna. Vilken skillnad mot där jag varit I dear say! Rent och fräscht och normalt. Detta kommer funka fint. Ska vila en stund och sen ska jag tillbaka och rida lite. Känns faktiskt roligt att stå med någon som peppar till ridning och träning. Nåja först vila lite på soffan, så här mycket har jag inte varit ute på hela helgen känns det som.

6 thoughts on “Hästeri

    • Ja herregud vilken skillnad. Känns som om man får lite draghjälp av någon som faktiskt tränar och inte bara skogsrider. Iofs passar det mig med men träna är fan skoj 😀

Kommentera

