Yberpräkto!

Nyduschad, nyäten och klar med dagens måsten och klockan är bara sju. Det är inte illa pinkat. Efter jobbet har jag både spelat innebandy (blev visst ingen träningsfridag ;)) och gjort stall och ridit hästen. Måste få igång den om jag eventuellt skickar iväg den eller delar den med någon. Det snurrar ännu hur jag ska göra men beslut ska tas i helgen.

Tänker ladda ner The new normal och roa mig med att kolla den i helgen. Ska inte lova att jag ska vara hemma och bara ta det lugnt, har insett att det brukar skita sig med mina planer. Är dock aningen trött efter en sexdagars arbetsvecka.

Dessutom har jag planerat upp kosten lite mer nu när jag äntligen är i gång med träningen. Inga större förändringar förutom att hålla jämnare nivå, öka proteinet och dra ner liiite på kolhydrater. Med vilje köpte jag inte något godis när jag åkte hem. Har ätit glass som en gris i veckan så det får vara nog med det. Men vin det köpte jag, någon måtta får det vara på präktigheterna. Har ju både spelat innebandy och promenerat till jobbet trots att det var kallt.

Fan va kul jag har…not!

6 thoughts on “Yberpräkto!

  1. haha.. precis min tanke.. att så fort du säger att du ska ha en slapparhelg och inte göra NÅT, så hamnar du på krogen och gör massa knasiga saker.. skall bli intressant och se VAD du hittar på denna helg… 😉

  2. Usch de där sexdagars veckorna är inte kul , hade en sån förra veckan och går på en igen nu till veckan. Jag vill f-n inte, eller jag orkar inte är väl närmare sanningen kanske. Tycker du är väldigt duktig som får så mycket gjort, jag har ett väldigt nära förhållande med soffan jag!

    • För att fixa det får man gå på sparlåga…dessutom beror det på med vad man jobbar också och hur man trivs. Två olika jobb kan va bra just därför. Men vem tusan älskar inte sin soffa 😉

  3. Jag har ju sexdagars veckor på mitt schema på jobbet så det är ju inte något frivilligt från min sida, så klart är det enklare att fixa det om man tar på sig det självmant.

    • Jamen ibland har man det på schemat, jag har ju fem dagarsvecka alltid och den extra dagen tar jag på extrajobbet så det är mer eller mindre självmant…fast jag behöver ju pengarna. Skulle knappast jobba om jag inte fick betalt 😉

Kommentera

