Maybe bowling

Den där förbannade vinterkylan kom tillbaka. Vågade mig ut och hämta hästen för en liten promenad men jävlar vad det biter i kinderna. Igår när vi var med bilen pendlade det när till -29 men idag var det väl -15 och det är nog illa. Trivs bättre inne i värmen med brasa och massor med filmer.

Fick erbjudande om bowling i kväll, den sport jag är som sämt i. Nästan att de får hissa upp de där staketen för min skull, för oftast hamnar klothelvetet i rännan. Surt för en tävlingsmänniska som jag. Har inte bestämt mig riktigt ännu men det lutar åt det, för den sociala biten i alla fall.

Igår hörde även Forskaren av sig igen, jag svarade lite kort på frågor. Hade förpackat honom i att slänga lådan. Will ringde och fnissade som en skolflicka också. Han blev ju som han blev :D. Tänkte nästan åka ut med honom men ångrade mig.

Messade även förra…eller det blir ju förrförrahelgens kille och sa att jag stannar hemma. Orkade inte göra mig i ordning helt enkelt. Blev sängen i stället. Men han är uppfriskande på något vis. Lätt att prata med, rolig och lite vettig i alla fall ;).

 

4 thoughts on “Maybe bowling

Kommentera

