Kukbilder, litteratur och talks

Besvikelse är en del av livet. Jag lider med de 59 stackare som hittat till min lilla blogg på kort tid, med förhoppning av att se antingen kukbilder eller kuk bilder. Förlåt att jag inte kunde vara till hjälp. Tyvärr tänker jag inte lägga upp någon sådan. De är förvarade i en liten vrå i hjärnan som ett minne blott ;).

Nä idag har det inte hänt något speciellt heller, inget utöver det vanliga om inte att vakna nästan en timme före klockan ringer räknas? Tilläggas kan att jag var på jobbet en timme tidigare än vanligt också. Men äsch det är väl inget att skryta över ;).

Dock har jag hittat lite roliga sidor som jag har fullt upp att botanisera på. Först och främst älskar jag LitteraturMagasinet, har plöjt igenom både krönikor och essäer (ni ser vad som händer när präktigheten slår sina klor i mig!!). Gillar man böcker och annat läsvärt så varsågod förspill gärna någon timme där. Vet att många har skrivit kritiskt om 50 shades böckerna och här får ni ert lystmäte i och med artikeln om hur dålig den är och ofeministisk och hela det köret. Men jag gillar den ändå och skyll er själv om ni läst den på den usla svenska översättningen. Hävdar bestämt att den engelska versionen är bättre. Nej jag läser den inte som ett lingvistiskt underverk utan av helt andra orsaker. Nog om det.

Den andra sidan blev jag tipsad om i höstas när jag var på kurs i Stockholm men den liksom föll i glömska. Återupptäckte den i dagarna och har bara hunnit skrapa på ytan på dess innehåll. TED: Ideas worth spreading heter den, jag säger bara Youtube släng dig i väggen ;). Nämen här hittar man massa roliga och intressanta och kloka saker. Jag har främst kollat på TEDtalks. Man kan välja längder på de olika talksen och kategorier och hela faderullan. Me lajk a lot!

Okej då här kommer en bild på en snopp då!

6 thoughts on “Kukbilder, litteratur och talks

Kommentera

