Precision och motorsågar

Hur roar man sig en lördag uppe i bondhålan? Man kan exempelvis sätta ett släp bakom bilen och köra iväg och se när släpet svänger och far och inse att det inte sitter fast. Nej det var inte jag som var ansvarig för fastsättandet. Jag löste eldelen idag. Sen kan man köra med sommardäck på släpet och icke fungerande lysen. Jag är inte bra på el!

Hämta lite höboll och sen inse när man ska backa in släpet att det inte går att svänga alls för vägen är för smal. Det är då man inte ska stressa utan med tungan rätt i mun försöka köra till slutet av minismalavägen och en gårdsplan som är översnöad och lite försynt säga till husägaren att vi måste få backa och svänga släpet här.

Gubben stressade upp sig och säger att det inte finns plats, det är för trångt och smalt. Pytsan säger jag och backar och vänder. Vill bara skryta lite att jag har talang förstår ni väl ;). Han var i alla fall impad och sa att det där skulle han aldrig ha klarat. Näää då är han heller inte hästtjej vi kan backa på de flesta ställen med viss yta i alla fall. Prova besöka en överfull tävlingsplats med hästfinka och stressad/galen häst inne. Då gör man det man ska snabbt och smärtfritt.

Sen kan man också roa sig med att avsluta dagen med att kolla på Motorsågsmassakern i 3D med två av kidsen. Special request från den yngsta. Okej då säger jag och lurar med en av de äldre också. Kul att sova ensam hemma i natt!!

6 thoughts on “Precision och motorsågar

Kommentera

