Att ta det onda med det goda…eller nåt

Ska man börja med det dåliga eller det goda? Alltid svår avvägning. Men eftersom det bara handlar om mig och mitt pyttelillaliv så blir det det dåliga. Jag har hyperstressad, mer än normalt. Min nya kollega säger åt mig att jag var stressad redan när jag hämtade henne halv åtta i morse. Bra där! Vi skulle avsluta ett projekt innan lunch. Fick lite respons att hon och jag var som fräsande biatchar. Något att jobba på? MEN jag inser att jag på allvar ska eller måste gå en stresshanteringskurs. Är alltid hyper på jobbet, blir kanske inte effektivast då och sen kraschlandar jag väl hemma. Dåligt!

Det braiga då! Var på systemet och skulle köpa vin till dagens redovisning/fest. Mötte syrran där och vi snackade lite, kassörskan (som jag känner väl) frågade mig vad fasiken jag sysslar med. Håller på och hurtar och har mig. Då tänkte jag om hon är snurrig. Skriver inte på FB att jag promenerar till och från jobbet, spelar innebandy och kört gym. Iofs kom det automatiska uppdateringar från RunKeeper första veckan innan jag hittade inställningarna att stänga av skiten. Vem vill se två sådana om dagen?

Sen säger hon att jag blivit så smal. Samtidigt säger syrran att någon hade sagt åt henne att dom hade sett mig och att jag måste ha gått ner mycket i vikt…sen la dom till att jag varit så knubbig!! WHAT! Elakt förtal :D. Kassörskan säger också att jag är väldigt smal i ansiktet, och det blir jag alltid när jag går ner. Insjukna kinder är första tecknet. Jag tycker inte jag blivit sååå smal, ja om man ser på en period på nästan två år kan det stämma. Men inte nu. Men skoj i alla fall.

Det hopade sig lite där och jag såg Glinet där inne. Har fan inte pratat med honom, skickat meddelande eller något alls. Han passerade mig samtidigt som alla tjattrade så jag hann bara ge honom en stressad blick och hälsa. Känner mig lite fånig att jag inte sa något eller log eller vad som helst. Det kändes nästan som om jag var undvikande, vilket jag inte egentligen var. Nåja lite dumt kändes det i vilket fall som helst. Han hann gå innan jag var klar så jag hade ingen möjlighet att åtminstone säga nåt vettigt.

Nu har jag stressat hem och slängt i mig gröt i farten, fixat stall och om en dryg halvtimme måste jag in i duschen och förbereda mig inför kvällen. Klockan fem ska vi samlas och jag känner mig ännu hyper och uppe i varv. Ska försöka vila lite så jag inte dricker vin och slocknar eller knockar någon ;).

14 thoughts on “Att ta det onda med det goda…eller nåt

  1. Hjääääälp! En av min dags höjdpunkter är att läsa Blond moments blogg, och nu är den helt plötsligt lösenordsskyddad! Vänder mig hit, enda jag kunde komma på! Har skickat henne ett mail till en hotmail jag fått en gång… Hoppas på lite hjälp… 😦
    Hälsningar Lilla jag

Kommentera

