ÄNTLIGEN!!!

Högsta volym med Let me entertain you, fredagmorgon, dags att klä sig för promenad i enbart fjorton minusgrader. Taggar för ledig helg, bra arbetsdag, husstädning och…jag vet inte mer, men en vinkväll skulle inte skada.

Börjar känna mig som en åldring som somnar vid 21-22 på kvällarna. Igår ville jag bädda ner mig klockan 20, men dottern hade en kompis som jag fick skicka hem halv nio.

Dagens plus, förutom att det är fredag, är att barnbidraget kommer. Nej jag räknar mig inte till fattig, mer slösig så jag har fått gnida på de sista örena, har väl ändå en hel hundring på kontot. Lovade att inte slösa något de första månaderna detta år. Fick ett sms att sminket vi beställt, jag och syrran, har kommit…okeeeej bra köpstopp. Divan messade igår och frågade om jag inte kommer ner något. Har tänkt vara hemma men det kryper i kroppen. Kaaanske dags att boka en weekendresa i alla fall. Åka ner och ha skoj. Skoj där det finns mer folk och man är anonym är jävligt skönt.

Men nu är det fredag JAAA!! Vad är oddsen på att jag sover länge om mornarna? När jag har börjat vakna vid sextiden oavsett veckodag?

4 thoughts on “ÄNTLIGEN!!!

  1. Januari är alltid tuff.. Många dagar mellan löningarna och jul o nyår där emellan.. =( .. Jag tror till och med att jag har 2 hundringar kvar på kontot… men jag har ju inte haft barnbidrag på många år så..

    • Du är ju rik som ett troll :D. Ja det är fan alltid problem denna månad och december hade jag inte bara julklappskostnader, det var mycket annat också.

      Glad att ha barnbidraget som livlina vill jag lova

Kommentera

