Präkto

Jag har stoppat mina RunKeeper uppdateringar på FB, vill inte att folk ska kräkas i munnen när det kommer två likadana rundor varje dag. Men idag var jag liksom tvungen att dela min runda. Jag vaknade klockan sex i morse, rätt så pigg. Kaxig skickade ett meddelande på WF-chatten: Alltså har du inte gått och sova ännu!

Jag var så förbannat trött igår kväll. Halvsov på soffan efter klockan sju. Vaken och sov om vartannat, sen i säng och sov vidare till i morse. Den förlorade sömnen jagar ikapp mig. Eftersom jag hade ätit frukost, kolla alla internetsidor jag behöver kollat så bestämde jag mig för att klä på mig. Härliga sex minus ute, vindstilla, gnistrande träd och fantastiskt ute. Gick förbi stallet och slängde ut hästarna nakna i hagen och sen matade jag på en långsväng på sju kilometer på en timme inklusive stalltid.

Nu är klockan halv tio och hela dagen ligger framför mig. Det kanske är så att efter min lilla slampsession förrahelgen/början av veckan så har jag ett behov att vara präktig i helgen. Baka bullar kanske? Äh nu ska vi inte överdriva. Jag har två stora chokladkakor kvar sen igår, köpte tre. Soffan kanske?

12 thoughts on “Präkto

  1. Uff. Jag ska strax iväg till jobbet. Det blir nog rätt lugnt, vilket är bra med tanke på att jag blev trött av att läsa om det du hunnit göra idag. 😀

Kommentera

