Multiinlägg

Ännu en natt med sömn, bortsett från någon timme mellan 2-4 då jag var vaken. På något vis hann jag slå av larmet i morse, Big hade försovit sig vilket betydde att även jag gjorde det. Men jag hann i tid dock missade jag morgonpromenaden med kollegan, jag dök upp lite senare. Intressant förmiddag och jag fick många teorier på mina tankar kring jobbet. Bakslag för att chefen är dum i huvudet och jag har för första gången på länge börjat surfa på Platsbanken. Blir planerna verklighet tänker jag säga upp mig från drömjobbet. Så nu ska jag lite smått börja leta något annat.

De kriser som avslöt varandra sedan i höstas har gjort att jag stängt av känslomässigt på något sätt. Jag orkar inte reagera, bli ledsen, glad, sprallig, snusksugen…allt känns rätt avdomnat. Jag väntar på en reaktion som aldrig kommer. Vad jag ska göra vet jag inte men jag tror inte det är speciellt sunt i alla fall.

Funderingar kring Glin har väl också förekommit. Jag vet inte om jag orkar med nåt strul med någon alls. Lägger inte så stor vikt på det nu men jag är vaksam i alla fall. Jag behöver lugn och ro och inte en massa strul.

Nåja det positiva då. Nu har jag kommit igång med mina promenader. Denna vecka får det vara nog men hostan börjar ge sig mer och mer och fortsätter det så så kommer det att bli dags för lite hårdare träning. Maten funkar rätt hyfsat men jag har inte handlat speciellt mycket nyttigheter för att jag inte har råd helt enkelt. Jag kör frystömning och gröt just nu. Måste spara på mina sista surt förvärvade slantar. Längtar till lönen just nu! Blir att panta tomburkar och söka rabattkuponger för att få denna månad att gå ihop.

Jag har anmält mig till jobb varje helg denna månad men det ser mörkt ut. Kan dom fan aldrig bli sjuka på det där stället? Behöver jobba ihop en buffert nu. Äh nu blev jag för trött för att skriva måste rycka upp mig och hitta på något.

8 thoughts on “Multiinlägg

  1. Fan vad trist med jobbet 😦 vissa ska inte vara chefer har jag fått erfara…tycker du gör rätt i att söka nytt. Önskar att jag hade orken…. men har ett jobb liggandes som jag ska söka.. men härligt med promenaderna 🙂

    • Jag trivs som fan och kör med civilolydnad och gör som jag vill. Teflonmetoden funkar. För hon fattar ändå inte vad jag håller på med. Men när det läggs på mer arbetsbörda och tid, när jag redan skriver fem övertidstimmar i veckan…då börjar det gå för långt! Promenaderna behövs för att tömma hjärnan just nu vill jag lova!!!

  2. Hoppas det blir bättre med chefen istället för att du ska behöva byta jobb.

    Det är för jävligt, det där att det ska vara dyrare att äta nyttigt än att äta en massa skräp. Hur fan tänker de då? 😦 😦 😦

    • Jävla chef!!

      Ja alltså det suger ju att det kostar mer. Just nu har jag inte råd med en massa lullull, räcker med bara mat. Skitsamma jag promenerar jue men men…vill får ordning på det.

Kommentera

