Ladda om

Första dagen på jobbet avklarat. Kul att jobba igen men jag är lite i ofas av familjegrejen och lite annat. På lunchen satt jag och kollegan och snackade. Hon sa att hon tänkte komma förbi på söndagmorron och kolla vilka skor som stod i hallen. Svarade som det var att det var ett par stövlar av märket Lejon med kardborreknäppning :D. Där bröt vi ihop i asgarv och de övriga kollegorna tittade lite konstigt på oss. Berättade dock inte mer detaljer än så förutom att hon kan börja hålla koll på yngsta sonen för jag brukar hänga kring dagisområdt ;).

Har sovit ett par timmar på soffan vilket kanske behövdes. Men nu åter till löftet om att bli en bättre människa (fail!!) och gå ner i vikt. I morgon börjar träningen som jag bör fixa, promenader till och från jobbet. Ställa klockan en halvtimme tidigare och så möter kollegan upp efter vägen. Blir bra de här. Så ni som svarade att hon i alla fall har laddat med appen (varför leder det alternativet??) kan glömma solresan till Maldiverna som jag tänkte lotta ut.

10 thoughts on “Ladda om

  1. Yes! Känner att jag är en av kandidaterna till den där resan 😉 I morgon är det min tur att infinna sig på jobbet. Börjar halv elva så ställa klockan gör jag först på onsdag. (inte för att det brukar behövas…) Kan tänka mig att ni fick ett gott skratt på jobbet, haha

    • Härligt, klart du kniper första pris :D.

      Faktiskt lite skönt att jobba igen även om inte hjärnan funkar som den ska. Nu är det hundveckor kvar på jobbet!

      Ja man kan ju inte annat än skratta åt eländet 😉

  2. De é lugnt, planet mot Maldiverna lyfter på fredag – med mig och Chefen ombord. Hoppas det blir lika bra som förra året ;-).

    Lycka till med träningen!

    Kram Louise

    • Men heeeej vad länge sedan jag sett livstecken från dig!! Vad händer? Vad gör du nuförtiden varför hör du aldrig av dig, det var alldeles för länge sen vi sågs ;).

      Lyllos som får resa!!

      Kraaaam

      • Jag följer med i era liv lite såhär smygandes från sidan om :-). Allt är faktiskt riktigt bra här och Chefen och jag har väl faktiskt hamnat där vi ville i livet – tänk att det blev så trots allt! Jag har tom firat jul med hans mamma, ha ha! Så nu är vi varannan-veckas-sambos och det funkar bra. Även barnen trivs ihop, så nu försöker vi ta till vara på tiden här och nu. Säger inte att allt är guld och gröna skogar, men så är det ju aldrig…Vi bråkar en del fortfarande, men ”kiss & make up-sexet” är lika bra som det alltid har varit ;-).

        Nu mot Maldiverna dock!

        Ta hand om dig!
        Kram Louise

Kommentera

