Hur lyckas jag?

Okej då har vaknat ur skammen, hjälpligt i alla fall. Jag är den första att erkänna att jag är en drulle och en pinsam människa…kanske finns en orsak att jag är singel ändå. Nyårsafton 2012 var det ja. Varför inte sluta det gamla året med ett magplask, jag menar varför ändra ett vinnande koncept?

Det började bra med middag hos pappa och traska uppför backen. Som jag skrev innan så var det jag, pappa, dottern och så dök en Lettisk kille upp bara så där. Vi bjöd honom på billig skumpa och han berättade att han varit här i sju år. Han kom till vår håla för att Röda korset skickade hjälpsändningar och det brukade dimpa ner mycket godis. Så han tog sig hit till slut och berättade att det inte hjälpte så mycket att få godis när man är fattig, man vill ha mat och andra förnödenheter. Han fick jobb här och hade läst SFI och hela tjofräsen. Trevlig och rätt söt kille. Tja det var trevligt. Dock var det ett jävla skitväder, plusgrader och disigt så vi såg inte lika många fyrverkerier som vi brukar.

Efter det så lämnade vi pappa hemma och traskade vidare till min syster där det var halvfullt hus, massa diskussioner, någon var för full och tja…en sån där vanlig svensk nyårsafton. Massa svammel till jag beställde taxi till mig, dottern, systerdotterns karl och deras lilla tjej som vi lindade in i en filt. Traskar ut till taxin och gissa vem det var. WF-killen. Jag var trött och vinlullig och vet inte vad jag svamlade om egentligen. Allt kunde ha varit bra där om jag inte var tvungen att åka förbi stallet och kolla så djuren levde och fylla vatten så att stallägaren kunde slänga ut dom direkt hon kom från nattjobb. Det var liksom här allt började gå fel.

Man hämtar vattnet i boningshuset eller utanför. Såg att det lös och att karln var hemma (att inte han kan göra det!!) så jag tog kannan och skulle fylla vatten medan taxametern stod och tickade utanför. Vad händer då? Jo i min värld går det till som följer. Nyckeln till kranen försvann!! Det sprutade vatten överallt. Jag sökte nyckeln i mörkret och körde ner hela armen i kannan men hittade den inte. Lämnade allt och rusade in i stallet och hittade bara en tång som var för stor. Halvpanik och dyngsur som jag var så chansade jag och knackade försiktigt på dörren och karln öppnade och skickade ut en mindre tång. Av med vattnet, fylla på till hästarna.

Där släntrade jag in i taxin igen. Han hade sett spektaklet med en halvhysterisk och dyngsur Just Sayin’ springa fram och tillbaka som en jävla dåre. Ridå!! Vet inte vad jag sa, svor väl en jäkla ramsa och betalade för mig och skyndade mig in och skalade av mig ett gäng blöta kläder. Få en övertrött dotter i säng och sen hade jag förmodligen hängt mig i en tall om jag hade varit själv.

Hostan från helvete kom så klart tillbaka så jag har legat i soffan nästan två dygn och hostat lungorna aviga. Har insett att jag är världens mest klantiga människa, speciellt när stallägaren messade dagen efter och frågade med ett gäng smajlisar om jag nyktrat till. Nyckeln låg i kannan!!! Jag måste ha föst den framför mina händer när jag letade. Att samma sak hände kvällen efter jag var dit behöver vi inte snacka om va!!

Tröttpåmittliv.nu

12 thoughts on “Hur lyckas jag?

    • Alltså jag vet inte om han är den som ser det komiska i situationen…till å med jag kan ju göra det så här i efterhand ;). Då ville jag bara dra nåt gammalt över mig och ramla död ner.

      Hostan från helvete verkar jag få dras med, känns som hela julledigheten gått till spillo 😦

Kommentera

