Oförändrat läge

Oförändrat läge här i sjukstugan. Halsen gör så förbaskat ont och min andedräkt tar död på allt organiskt material inom en halvmils radie. Sover tre timmar i stöten så det blir mycket teve och på nätterna jävligt dålig teve. Lägg till att det snöat, förbannades elände som om jag ens skulle orka skotta gården! Ringde traktorgubben och sa att jag är less på snö, nu får han ta över.

Jag är även less på att vara sjuk och av någon outgrundlig anledning händer det alltid när man blir ledig. Då kommer det som ett brev på posten. På FB finns ungefär en miljon statusuppdateringar om mellandagsshopping. Verkar som om de flesta människor inte tömt de sista pengarna på krogrundor ;).

Dagen lär bli som gårdagen alltså inget kommer hända förutom dumsurfa och kolla dåliga teveprogram. Förhoppningsvis orkar jag fixa mig nåt sorts ätbart. Igår körde jag runt halva samhället i jakt på flottig mat klockan åtta på kvällen. Det såg dystert ut men när jag skulle ge upp lös det vackra neonskyltar från en pizzeria, den sista i raden…det är lycka för mig.

 

6 thoughts on “Oförändrat läge

  1. Låter inte som om du haft den bästa av dagar. Vi saknade dig här nere ikväll.
    Krya på dig ordentligt nu och boka in sista helgen i juni för en tripp nedåt. 😀

Kommentera

