Julbestyr och skvaller

Den lediga dagen har spenderats på x antal affärer och x antal tusenlappar har lättat från kontot, bara så där. Blev något många kassar från både Alko och Systembolaget. Konstigt ;). Blev till och med en flaska Fireball. Var med syrran och vi har haft skoj, hinner ju aldrig umgås ordentligt. Hon visste vem min nya pojkvän var. Hur fan kan hon ha koll men tja jag förstår tillika med hennes jobb och så har hon ju dom gamlaste barnen. Frågade henne vad hon skulle säga om hennes sån drog hem en gammal donna :D. Alltså det där med att fråga ut om folk som man knappt träffat eller känner är liksom en reflex i en byhåla som denna. Man gör det bara för att. Berättade om Undergiven som jag messat med i några dagar. Voj, voj vilka svar jag fått, man häpnar. Hon höll med, karlar ska vara karlar.

Nu har jag lagt mig i soffan med min nyinköpta pyjamas och ska väl börja se Suits om det är en serie för mig. Värmde på lite glögg, det satt fint. Styr upp lite julnöjen och sånt. Det kommer bli mycket party men jag hade kunnat mer, känner mig taggad efter en tråkperiod…lär sitta nog mycket på soffan ändå. Nyår är det stora frågetecknet. Dottern tjatar hål i huvudet på mig att vi måste göra traditionen på tolvslaget så jag måste väl vara hos pappa antar jag. Han vet inte om det ännu men det får han styra upp.

I morgon ska jag köpa en vindunk som komplement till all sprit och så ska jag köpa mig lite nya kläder, så de så!

 

8 thoughts on “Julbestyr och skvaller

  1. Jag har inte ens varit till bolaget ännu. Tror nästan att jag skiter i det tills i nästa vecka. Jag är ju bara ledig på själva julafton och då får väl Vikingen stå för glöggen. 😀

Kommentera

